شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 127259

موسیقی میان هنرها منحصربه‌فرد است و می‌تواند روی زندگی افراد و روحیه آنها اثر مثبت بگذارد. این امر بر کودکان نیز تاثیرگذار است و می‌تواند سطح هوشیاری آنها را بالا ببرد. والدینی که از همان دوران کودکی علاقه به موسیقی را در فرزندان خود ایجاد می‌کنند، می‌توانند موجب تقویت حافظه در آنها شوند.

موسیقی حافظه را تقویت میکند

سلامت نیوز :موسیقی میان هنرها منحصربه‌فرد است و می‌تواند روی زندگی افراد و روحیه آنها اثر مثبت بگذارد. این امر بر کودکان نیز تاثیرگذار است و می‌تواند سطح هوشیاری آنها را بالا ببرد. والدینی که از همان دوران کودکی علاقه به موسیقی را در فرزندان خود ایجاد می‌کنند، می‌توانند موجب تقویت حافظه در آنها شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان طبق آخرین مطالعات یادگیری موسیقی و نواختن آن در کودکان باعث می‌شود علاوه‌بر افزایش هوشیاری و حافظه، اعتمادبه‌نفس کودکان نیز تقویت شود و این امر باعث تاثیرگذاری بر روابط اجتماعی آنها می‌شود.

کودکانی که نواختن موسیقی را از سنین پایین آغاز می‌کنند به مراتب کلمات بیشتری را حفظ می‌کنند و راحت‌تر از کودکان دیگر می‌توانند کلمات را ادا کرده و صحبت کنند. از طرف دیگر قرار گرفتن کودکان در معرض موسیقی و یادگیری نت‌ها و نواختن آلات‌موسیقی می‌تواند اثرات بسیار مفیدی روی قدرت شنیداری آنها بگذارد و قسمت‌های مختلف مغزشان را فعال کند و همین عامل سبب می‌شود مهارت زبان‌آموزی آنها نیز تقویت شود. رعایت کردن ترتیب نت‌ها و نظم و ترتیبی که در هنگام نواختن باید به آن توجه کرد روی نظم زندگی کودکان نیز تاثیر دارد.

طبق پژوهش‌های دانشمندان آمریکایی کودکانی که نواختن موسیقی را یاد می‌گیرند و در زندگی با موسیقی زیاد سروکار دارند در رعایت کردن نظم و برنامه‌ریزی برای زندگی و تحصیل خود موفق‌تر هستند.

امروزه در بیشتر مدارس جهان موسیقی به‌عنوان یکی از دروس اصلی تدریس می‌شود و این امر باعث شده است کودکان به سمت موسیقی بروند و با یادگیری موسیقی دیگر مهارت‌ها را نیز کسب کنند.

همچنین والدین با تشویق فرزندان خود و ترغیب آنها به یادگیری موسیقی می‌توانند نقش زیادی را در رشد و تکامل و افزایش حافظه و اعتمادبه‌نفس آنها انجام دهند و آینده فرزند خود را بهبود ببخشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha