رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی گفت: بر اساس آمارهای رسمی کشور سالیانه 750 تن مواد مخدر در کشور مصرف می شود.

به گزارش مهر ، سرهنگ قاسم رشید نژاد صبح امروز در همایش " ایدز واکستازی طاعون نوین قرن" افزود: تعداد یک میلیون و200 هزار نفر آمار رسمی معتادان و800 هزار نفر معتاد تفننی در کشور اعلام شده است که این موضوع برای کشور یک آمار تکان دهنده است.

وی با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در برخورد با این معضل در کشور بیان داشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر در کشور  تاکنون در این راه سه هزار و950 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

سرهنگ رشید نژاد خواستار تعامل وهمکاری سایر نهادهای ذیربط در این زمینه شد وخاطرنشان کرد: اگر تمام آحاد جامعه به خصوص دانشجویان ومسئولان با برنامه های نیروی انتظامی همراه نباشند به هیچ طریقی نخواهیم توانست این توطئه فرهنگی را که با رواج قرص های اکستازی و روانگردان و روابط غیرشرعی بین جوانان شروع شده مهار کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی تصریح کرد: طی بررسی های صورت گرفته مشخص شد که 130 رسانه خارجی روزانه هفت میلیون کلمه علیه نظام جمهوری اسلامی برنامه پخش می کنند که به نوعی می خواهند با تبلیغات تحریک کنند قرص های اکستازی را با نام های نیروی زا وشادی آور به جوانان قالب کنند.

وی موقعیت ویژه کشور به خصوص آذربایجان غربی را به لحاظ هم مرز بودن با کشورهای خارجی چون افغانستان، عراق مورد اشاره قرار داد وبیان داشت: مهمترین معضلی که در جامعه وجود دارد معضل مواد مخدر بوده و همسایگی ایران با کشور افغانستان که بزرگترین تولید کننده مواد مخدر است این معضل را روز افزون می کند.

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه در سطح دنیا استراتژی منسجمی در زمینه مبارزه با مواد مخدر وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به اینکه 250 میلیون معتاد دارد مجامع بین المللی برای ریشه کردن این معضل 250 میلیون دلار بودجه تعیین کرده اند که متاسفانه نگاه عقلایی نیست.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی دیگر سخنران این همایش با ارائه گزارش از فعالیت های فرهنگی این نهاد در دانشگاههای استان گفت: تکلیفی که امروزه بر عهده آگاهان ونخبگان جامعه است این است که با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه خصوصا جوانان که در خط مقدم ابتلا به بیماری طاعون قرن ایدز و اکستازی قرار دارند از گسترش سریع آن جلوگیری کرد.

امین رستم زاده با تشریح اهداف این همایش اظهارداشت: امروز نباید از اطلاع رسانی در زمینه مقابله با گسترش ایدز و قرصهای روانگردان واهمه داشت و هدف از برگزاری چنین همایش هایی نیز گسترش اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه خصوصا جوانان نخبه و دانشگاهی برای مقابله با این معضلات است.

همایش یک روزه " ایدز واکستازی طاعون نوین قرن" به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در دو بخش کارگاهی و همایش در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم دانشگاه ارومیه برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha