این حکم در حالی صادر شده که پیش از این گمان می رفت با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید فضا برای پیگیری حقوق این صنف بازتر شده و رویه توبیخ و کنار گذاشته شدن از سمت از سوی مسئولین بالادستی دیگر در این دولت جایی نخواهد داشت.

تدبیر وزارت بهداشت:محکومیت به دلیل پیگیری مطالبات پرستاران

سلامت نیوز: سال گذشته پرستاران مجتمع بیمارستانی امام خمینی دراعتراض به اضافه کاری اجباری و کاهش 10 درصدی از اضافه کاری آنها و نیز عدم پرداخت کارانه و کم کردن کارانه اشان، دست به تجمعات اعتراضی در دو مرحله در این مجتمع زدند.

در این میان محمد شریفی مقدم به عنوان عضو شورای عالی نظام پرستاری پیگیر مطالبات قانونی آنها بود اما این اقدام او با واکنش شدید از سوی مسئولین مجتمع و دانشگاه علوم پزشکی تهران مواجه شد به طوری که وی در هیات تجدید نظر رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان دانشگاه علوم پزشکی تهران در مرحله اول تجمعات اعتراضی پرستاران به بازنشستگی تحمیلی محکوم و بعد از اعتراضات هفتم آبان نیز به دلیل پیگیری خواسته به حق پرستاران مجتمع بیمارستانی امام خمینی به تغییر محل جغرافیائی خدمت به مدت یک سال مجازات شد.

این حکم در حالی صادر شده که پیش از این گمان می رفت با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید فضا برای پیگیری حقوق صنفی بازتر شده و رویه توبیخ و کنار گذاشته شدن ااز سوی مسئولین بالادستی دیگر در این دولت جایی نخواهد داشت.

در متن این حکم آمده است : « این محکومیت به اتهامات نقض قوانین و مقررات ،شرکت درتحصن و اعتصاب و تظاهرات غیر قانونی و تحریک به برپایی تحصن و اعمال فشار های گروهی برای تحصیل مقاصد غیر قانونی است»

محمد شریفی مقدم که در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها حضور داشت در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز  در واکنش به صدور حکم مجازات با بیان اینکه بنده دارای چند شخصیت حقوقی هستم، گفت:« به عنوان دبیر کل خانه پرستار، وظیفه من پیگیری مسائل صنفی پرستاران است.همچنین به عنوان عضو شورای عالی نظام پرستاری وظیفه ذاتی من این است که از  حقوق پرستاران دفاع کنم و به عنوان سوپروایزر بیمارستان امام خمینی هم فعالیت می کنم ولی من نماینده 1500 نفر پرستاری هستم که در مجتمع امام خمینی نیز مشغول به کار می باشند».


وی با اشاره به تجمعات پرستاران گفت:«عامل این تجمعات خود مسئولین مجتمع بیمارستانی امام خمینی و دانشگاه تهران بودند چرا که بار اول ده درصد اضافه کاری پرستاران را کم کردند که منجر به تجمع پرستاران شد و در بار دوم نیز کارانه پرستاران را کم کردند که باعث شد پرستاران مجددا تجمع کنند. من به عنوان عضو شورای نظام پرستاری نه به عنوان سوپروایزر بیمارستان در بین تجمع کنندگان رفتم تا دلیل این تجمعات را جویا شده و بدانم صحبت های آنها چه بوده است. صحبت های من در جمع تجمع کنندگان کاملا حقوقی بوده و هیچ بار حقوقی نداشته است».


وی افزود:« در اولین تجمع پرستاران در هیات بدوی محکوم به بازنشستگی با تقلیل یک گروه شدم که البته شکایت هایی را هم در قوه قضاییه مطرح کردند اما چون آن شکایت ها در خارج از سیستم دانشگاه تهران بود من و گروه پرستاران دستگیر شده تبرئه شدیم چرا که هیچگونه سندی که دال بر بحث تخلف من باشد وجود نداشت لذا حکم را مسکوت گذاشته بودند اما بعد از تجمع هفتم آبان حکم را انشاء کرده و به من ابلاغ کردند که این حکم کاملا دستوری است و به مجازات تغییر محل جغرافیایی خدمت به مدت یک سال محکوم شده ام».

به نظر می رسد این اقدام  به التهابات جامعه پرستاری بیشتر دامن خواهد زد و محکوم کردن دبیر کل خانه پرستار و عضو شورایعالی نظام پرستاری  دلخوری بیشتر جامعه پرستاری که مطالبات حقوقی خود را از طرق قانونی و از سوی دبیر کل خود پیگیری میکردند رقم خواهد زد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فاطمه فریدیان (پرستار) ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    156 2
    با سلام و احترام جناب آقای دکتر سید حسن هاشمی وزیر محترم بهداشت من به عنوان یک پرستار از شما تقاضای تجدید نظر در حکم جناب آقای شریفی مقدم را دارم چرا که ایشان تا به حال به عنوان نماینده صنفی پرستاران ،درخواست ها و مسایل صنفی پرستاری را مطرح کردند، که اگر چنین نشود تک تک پرستاران معترض به این حکم و عدالت خواه در سیستم چگونه صدای خود را به مسِِئولین برسانند اگر شخصی به عنوان نماینده جمعی خواسته بر حقی را مطرح کند عدالت شما اینگونه ایجاب میکند چنین برخوردی داشته باشید فکر نمی کنید با عدم پاسخ به شریفی مقدم ها ، افراد مجبور باشند شخصآ به خواسته های خود رسیدگی کنند و آیا این ایجاد هرج و مرج بیشتر نمی کند در ضمن مگر اقای شریفی مقدم چه کار غیر قانونی انجام داده که مستحق چنین حکمی باشدواقعآ کمی به ندای درونی و صدای وجدان خود گوش کنید چرا که همه ما انسانها در مقابل یکدیگر مسِئولیم.
  • وحیداصغری ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    78 0
    این حکم دانشگاه علوم پزشکی حکمی یکطرقه از سوی اقایون پزشک هست جهت ساکت کردن پرستارها.اینم باید بدونن که پرستارها دیگه هیچوق تا حق خودشون رو که اجرتی طرح تعرفه گذاری هست نگیرند ساکت نمیشوند.
  • مینا ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    76 0
    باعث شرمساری است که وزارت خانه بهداشت تبدیل به وزارتخانه پزسکان شده
  • علی محبوبی ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    85 2
    به نظر من این اقدامات به التهابات جامعه پرستاری بیشتر دامن خواهد زد و محکوم کردن دبیر کل خانه پرستار و عضو شورایعالی نظام پرستاری که صدای اعتراضی جامعه پرستاریست باعث دلخوری بیشتر جامعه پرستاری که مطالبات حقوقی خود را از طرق قانونی و از سوی دبیر کل خود پیگیری میکردند رقم خواهد زد.
  • درود ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    70 0
    خجالت آور است. جایی که بایستی حق بدهند حق میستانند که هیچ عدالت را میکشند. با این کارشان آتش نفرت ما را دو چندان میکنند.
  • عسگری ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    75 0
    جناب آقای وزیر محترم ما خواستار تجدید نظر در مورد حکم داده شده برای همکارمان هستیم چرا که ایشان اشتباه یا خلافی مرتکب نشده اند.چه بسا نظم و متانت و ادبی که در روز تجمع شاهد آن بودید مدیون پذیرش نمایندگی امثال آقای شریفی مقدم هاست.مذاکره و تقدیر پیشکش،منصفانه رفتار کنید.
  • امین ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    75 0
    من نمیدونم چرا مسئولین اینقدر از عدالت خواهی میترسند، و چرا اینقدر واکنش های تندی نسبت به عدالت دارند و انگ هایی میزنند که گاها شیطان هم انگشت به دهان میگیرد، اینجوری که اینا میخوان ،نباید فکر کنیم ، نباید حرف بزنیم ، نباید بفهمیم ، نباید بخوریم ، نباید نیاز داشته باشیم و ..... فکر کنم حیوانات از نظر اینها بیشتر از انسان ارزش دارند ... شما را به خدا این رسمشه ، اصلا خدا یعنی حق ما این بود...
    • احمدی ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      24 13
      مگر ایشان کیست؟ جمعی فرصت طلب را همراهی میکند و مدعی است به عنوان شخصیت حقوقی در تحصن حاضر شده چرا وقتی پرستلری کتک میخورد ایشن شخصیت حقوقیش را فراموش میکند ؟ همه میدانیم (بجز تعدادی جوان) همه میدانیم این آقا دنبال ریاسته. اگه مترونی ابرقو را بهش بدهید نه حقوق را میشناسد و نه شخصیت را
  • سمیه ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    72 0
    با سلام جناب وزیر ما در کشوری زندگی میکنیم که در دنیا مدعی آزادی هستیم بنابراین عادلانه نیست که به علت اعتراض نماینده جمعی از پرستاران اعتراض ها اینگونه سرکوب شود لطفا تجدیدنظر بفرمایید، درغیراینصورت سیل عظیمی از اعتراض ها جاری خواهد شد که دیگر با صادرنمودن اینچنین حکم هایی قابل کنترل نخواهد بود
  • سمیه ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    75 0
    با سلام جناب وزیر ما در کشوری زندگی میکنیم که در دنیا مدعی آزادی هستیم بنابراین عادلانه نیست که به علت اعتراض نماینده جمعی از پرستاران اعتراض ها اینگونه سرکوب شود لطفا تجدیدنظر بفرمایید، درغیراینصورت سیل عظیمی از اعتراض ها جاری خواهد شد که دیگر با صادرنمودن اینچنین حکم هایی قابل کنترل نخواهد بود
  • مريم ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    76 2
    جناب آقاي وزير واقعا ًجامعه پرستاري ازاين تصميم هم شگفت زده وهم عصباني است ديگر دوران برده داري وپزشك سالاري در دنيا بسرآمده چگونه با اين تصميمات خودرا دولت تدبير واميد ميناميد ؟واقعاً متاسفيم ماهمگي جناب شريفي مقدم را پيشكسوت خود ميدانيم!!!
  • جواد ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    79 0
    این حکم غیر قانونی و خصمانه است.. ما پرستاران ان را محکوم می کنیم. صدای خق طلبی و قانونی صنف پرستاران خاموش شدنی نیست
  • آمنه ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    80 1
    جناب آقای روحانی جناب آقای دکتر هاشمی بنظر شما با ایجاد رعب و وحشت واهی میتوانید صدای صد و ده هزار پرستار مورد ظلم واقع شده را خاموش کنید؟؟؟ امروز جناب شریفی مقدم را از شهرها دور میکنید آیا فردا هم میتوانید صد و ده هزار پرستار شریفی مقدم دیگر را تبعید کنید؟؟؟ آیا با ایجاد جو تحقیرآمیز میتوانید انتظار اکرام خودتان و مردم بیگناه را داشته باشید؟؟؟بدانید که هر چه را بتوانبد محدود کنید یا محکوم کنید ام قدرت ذهن و بیداری اذهان عمومی و قدرت تفکر ما را نمیتوانید محدود کنید.... کافی ست فقط یکبار پیش خود فکر کنید که واقعا آیندگان راجع به شما چه خواهند گفت؟؟؟؟ روزی که پنهان کاریهایتان آشکار شود نزد خو د و خانواده تان و وجدانتان و خدایتان چه احساسی خواهید داشت..........؟؟؟؟
  • میترا ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    83 0
    با افزایش نارضایتی پرستاران اقدامات اینچنینی فقط به مشکلات دامن خواهد زد .هیچ مشاور آگاه ودلسوزی دور بر وزیر محترم نیست؟؟ شناخت نادرست ایشان وپزشکان پیرامونشان از حوصله وصبر پرستاری در کجا ریشه دارد؟؟
  • شاهپور ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    82 1
    جناب اقاي وزیر بهداشت امیدوارم کا انصاف را در دوران مدیریت خود به کار ببندید و مانند سایر وزرای بهداشت سابق ناسیونالیست صنفی نباشی چونکه شما باید این باور راداشته باشی که غیر از پزشکان کسان دیگری نیز در تیم درمان هستند وتاثیر گذارند امیدوارم در برخورد با مسایل با تدبیر تصمیم گیری نمایید
  • نادیا صالحی ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    81 0
    به نظرم جابجایی وحکمی که در مورد اقای شریف مقدم در نظر گرفته شده ناشیانه ترین کار یست که میشد انجام بشه. با این کار فقط صورت مسئله پاک میشه
  • مژگان ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    89 0
    با سلام سوالی از مسئولین مربوطه دارم ٰ ;ایا پیگیری اجرای قانون تصویب شده مجلس شورای اسلامی جرم است؟ ایا صحبت در مورد کمبود نیروی پرستاری جرم است ؟ایا اگر بگوییم به علت کمبود شدید نیروی پرستاری ,پرستاران و بیماران هر دو در معرض اسیب های جدی هستند ,خلاف قانون عمل کرده ایم ؟ایا بیان این حقیقت که پرستاران به علت فشار کار شدید ,به دنبال راه فرار از سیستم درمان ,تغییر شغل ,مهاجرت وحتی خانه نشینی هستند گناه کبیره ای مرتکب شده ایم ؟ وایا تجمع صنفی با رعایت قوانین مربوط به آن حق هر شهروندی نیست ؟ پس بگویید کدام قسمت از گفته ها و اعمال آقای شریفی مقدم خلاف قانون بوده است ,که مستحق چنین حکمی شده اند ؟ حرف ما این است اسیب به پرستار اسیب به بیمار را در پی دارد و انچه که اقای شریفی مقدم طلب کرده اند اجرای قوانینی مانند تعرفه گذاری و بهره وری و.....بوده است تا جلوی اسیب به بیمار و پرستار گرفته شود .اما به نظر میرسد درخواست اجرای قانون جرم است !!! و در این صورت همه ما پرستاران مجرم هستیم چون همه ما با نماینده صنفی خود جناب شریفی مقدم همصدا هستیم ! اجرای این حکم لکه سیاهی بر پیشانی وزارت بهداشت خواهد نشاند که پاک شدنش از ذهن و حافظه پرستاران غیر ممکن خواهد بود !
  • سعید ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    79 3
    این حکم در مورد جناب شریفی مقدم تنها و تنها نشان دهنده بی منطقی در وزارت بهداشت و عدم انتقاد پذیری آنها میباشد ، چرا که سخنان جناب شریفی مقدم به عنوان عضو شورای عالی نظام پرستاری، قانونی، حق طلبانه و سخن و خواسته تمام جامعه پرستاری میباشد...
  • پرستار ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    80 0
    خدایا کجایی که ببینی یه عده برای گرفتن حق قانونی شون محکوم به تبعید میشن آقای شریفی نماینده همه پرستارایی که از وضع موجود ناراضین این حکم یعنی هیچ پرستاری حق اعتراض نداره سرشو پایین بیاره بگه هر چی شما بگید ولی ما دیگه سرمونو پایین نمیگیریم ما حقمونو میخوایم ولو چنین برخوردایی بشه ما عقب نمیکشیم
  • پرستار ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    83 1
    آقای شریفی عزیز ما تا آخرش با شماییم ممنون از همت والای شما و ننگ بر مستبدان خود رای و خودخواه
    • پرستار ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      43 1
      دلیل این حکم را نمی فهمم چی هست؟ ای کاش برایرخطاهای پزشکی مجازات در نظر گرفته میشد.اگر به علت علم و مهارت ناکافی پزشک بیمار دچار اختلالات جسمی و روحی شود هیچ مرجعی پیگیر نیست.کارانه و حقوق پزشک بدون هیچ کم و کاستی به حسابش واریز می شود و بیمار می ماند و دردش
  • حبیب لی ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    46 0
    تعجب میکنم که چطور این دولت اسم خود را تدبیر و امید گذاشته است، اگر این اهانت ها به صنف پرستاری ادامه داشته باشد دیگر امیدی به پیشرفت این دولت وجود نخواهد داشت بنابراین از وزیر بهداشت تقاضا داریم که بجای اجازه به دامن زدن به این اهانت ها، تدبیری برای این موقعیت داشته باشند چرا که این بار پرستاران تا رسیدن به حقوق حقه خود هرگز سکوت نخواهند کرد هرچند تمامی پرستاران را تبعید کنید...
  • a.s ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    49 0
    برای این جامعه و وزارت جایی بسی تاسف است که گروه و صنفی را برای بیان خواسته هاشان آن هم از طرق قانونی و بوسیله کسیکه دلسوخته این صنف است و تمام گفته هایش برخواسته از دل پرستاران است را اینگونه سعی در خاموش کردنشان دارند...شما اعضای وزارت بهداشنت و شما مطبوعاتی ها بدانید وآگاه باشید شریفی مقدم هرجا ک باشد دبیرکل خانه پرستار است و عضو شورای نظام پرستاری و درکنار ما همیشه هست و بدانید ما این راه و بیداری ک شعله ور شده رو تا رسیدن ب هدف ک همان احقاق حقوق و خواسته های ب حق و قانونی ماست پیش خواهیم برد و هیچکدام ازاین ترفندها چ محکوم کردن آ.شریفی مقدم ک ناشی از عدم منطق وزارت است و چ دادن مبلغی ناچیز جهت مهر سکوت بر اعتراضات این صنف راه ب جایی نخواهد برد.....
  • سید ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    48 0
    مارستاران صبوریم وتا احقاق حق خود ممکن است صدها شریفی مقدم را درتبعید ببینیم.
  • علی ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    49 0
    خدا لعنت کند کسانی را چنین حکمی صادر کردند وکسانی که باعث وبانی این کار شدند.جناب شریفی مقدم نگران نباش ظلم هیچوقت پایدار نمی ماند. شما هر جا که باشی ما با شما هستیم.خدا با ماست
  • محمد ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    47 1
    ما مثل کوه واستادیم..و به این برده داری پایان میدیم از آخرت و عذاب بترسید...تا کی پول حرام به جیب میزنید روزی میاد که میگید. لیتنی کنت ترابا( ایکاش خاک بودم)
  • شقایق . پرستار ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    52 1
    آ قاي وزیر به کجا چنين شتابان، لازم است یادآوری کنیم این ره که میروید به ترکستان است، جز بلندتر کردن فرياد اعتراض ما پرستاران به نتيجه ديگري نخواهید رسید، پیشنهاد میکنم به جای این احکام بيهوده به اعتراض به حق ما رسیدگی کنید، با سپاس
  • رضا ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    51 0
    واقعا جای تاسف داره در مملکتی که داعیه عدل علی(ع)وجود داره شاهد همچین رفتارهایی با زحمتکش ترین قشر جامعه هستیم.وضعیت بد در بیمارستانها وعدم رضایت مردم از بهداشت ودرمان نتیجه همین بی عدالتی ها وزورگویی ها ورشوه وزیر میزی برخی از پزشکان بی تعهد جامعه هست......
  • maryam hashemizade ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    49 0
    با مجازات ایشان مخالفم
  • کمال کنگویی ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    56 0
    اگر با این خیال واهی که میتوانید با تغییر محل شریفی عزیزمان که سمبل پرستاری است و انداختن ترس به جان پرسناران میتوانید خروش بوجود امده پرستاری که همانا بیداری پرستاران است را میتوانید خاموش کنید سخت در اشتباهید. با این کار نه تنها مرهمی بر زخم پرستار نگذاشتید بلکه نمک بر زخم پاشیده اید و خشم پرستاران دامن گیرتان میکند. اذا علمت من السابقون باشد که از گذشتگان درس گیرید....
  • جلبلبان ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    50 1
    واقعا از این برخوردها آدم متاسف میشه چرا که به جرات میتوان گفت اگر پرسنل کادر درمان در هر مقطعی نبودند پزشکان چکار میکردند
  • محمود عمیدی ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    61 0
    سلام اول دوستان جرم را مشخص کنند بعد مجرم بتراشند. کدامیک از اعمال ذکر شده در متن غیر قانونی است؟ پیگیری خق و حقوق داده نشده غیر قانونی است،یا خوردن مال مردن و کارکنان اداره ی تحت نظر؟ درخواست مطالبات غیر قانونی است یا خوابیدن در منزل و کلی کارانه و حق مقیمی گرفتن؟ اگر مطالبه ی حقوق خلاف قانون است ماده واحده اش را بفرمایند تا دیگر کارفرمایان هم از فردا به کارمندانشان حقوق ندهند. کارمند هم که طبق فتوای خضرات حق شرعی و قانونی پیگیری ندارد .... چه دانشمندانی داریم ما در وزارت بهداشت !!!! از فردا فتواهای دینی هم میدهند تا منافعشان را حفظ کنند پیگیری نطالبات غیر قانونی است یا عدم پرداخت شندر غاز حق پرستاران؟ درخواست پرداخت حقوق معرقه غیر قانونی است یا دریافت پولهای چند ده میلیونی بابت خوابیدن در ننزل و نهادن مهر در بیمارستان؟!!!! وااای اگر تشتتان از بام بیافتد..
  • کوثر ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    48 1
    قبل از ورود م به رشته مامایی و بعد اشتغالم در رشته پرستاری هرگز متوجه سختی های این کار نبودم. اجازه بدید این سختی ها به گوش برسن تا راه حلی اندیشیده بشه.حذف صورت مساله هرگز مشکل گشا نخواهد بود.
  • امامدوست ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    53 0
    خدایا به ما صبر بده ما پرسنل پرستاری که در حق بیمار ظلم نمیکنیم و تمام تلاشمون برای ارامش و کاستن از درد بیماران هستش نباید این عاقبت ما باشد اقای شریفی مقدم عزیز ما در کنار شما هستیم شما استاد بزرگوار ما بوده و هستید موفق باشید و باشیم
  • یک پرستار ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    53 0
    این حکم ناجوانمردانه و غیر منصفانه را لغو کنیدحرف های اقای شریفی مقدم حرف دل تمامی پرستاران است.
  • lili ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    51 0
    جناب محترم وزیر بهداشت ببخشید وزیر پزشکان جامعه پرستاری امروز بیدار شده است و با حرکت های عدالت خواهانه در جهت احقاق مطالات صنفی و قانونی خود گام برمی دارد . امروز ما شریفی مقدم نداریم بلکه شریفی مقدم ها داریم آیا میخواهید همه را قلع و قمع و تبعید کنید؟!!! اگر کمی تاریخ را مطالعه کنید متوجه میشوید برخوردهای تفراطی و به دور از منطق هیچگاه جواب ندا ه اند پس تا دیر نشده حکم جناب آقای شریفی نقدم را لغو کنید و از خسم جامعه پرستاری بهراسید .
  • زینب ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    52 0
    واقعا متاسفم برای این همه خفگان که حتی حق دفاع از حقوق را از فرد سلب می کنند در حالی که شعاری آزادی و عدالت می دهیم و به خاطر حرف حق فردی را از دیار خود تبعید می کنند. چرا فریاد این همه پرستار را وزارت بهداشت نمی شنود و توجهی نمی کند.
  • نگین ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    52 1
    گوش اگر گوش تو وناله اگر ناله ماست آنچه البته به جایی نرسید فریاد است آیا در حکومتی که داعیه ء اسلامی بودن و حمایت از عدالت را دارد صحبت حقی محکوم به خاموشی است. آیا پایمال کردن حقوق کادر درمانی غیر پزشک مصداق تضییع حقوق الناس نیست. دیانت واقعی عملکردها تشخیص دادرسی نه صحبت ها وتظاهرات.
  • فاطمه ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    53 0
    آقای شریفی مقدم عزیز شما باعث شدین روح حق طلبی در وجود ما زنده بشه و مطمعن باشید تا زمانی که این احکامی که توسط خود مجلس تصویب شده عملی نشه ما ساکت نمی مونیم.
  • دینانیان ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    52 1
    ما معترض حکمت داده شده می باشیم وخواهان اجرای طرح تصویب شده ونادیده گرفته شده ی هفت ساله هستیم ما پشت نمایندمان می مانیم
  • آمنه ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    59 2
    رییس محترم دانشگاه تهران خوب است بدانید که با اجرای این احکام موجب روشن شدن خاکستر چندین و چند ساله پرستاران خواهید شد!!! ما تا آخرش به پای آقای شریفی مقدم‌ها و اهدافمان هستیم و این حرکت شما موجب حضور پرشور و گسترده تر پرستاران میشوید.... خود کرده را تدبیر نیست!!!!
  • ناهيد ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    59 1
    باسلام حکايت وزارت بهداشت حکايت يک بام ودوهواست دونفر خلاف ميکنند البته به زعم بزرگان (اگر حق طلبى را خلاف فرض کنيم)وديگرى زير ميزى ميگيرد. ان يک را تنبيه وتبعيد مى کنند وان ديگرى را تشويق وتکريم!!!!! اى کاش باهردوبه يک شيوه برخورد مى کرديد،اى کاش کمى منصفانه تر حکم صادر مى کرديد.
  • حجت ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    57 0
    این برخورد شاهد دیگری بر رفتارهای انحصارطلبانه در وزارت پزشکان است
  • نازی ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    58 0
    آقای محترم رءیس جمهور و وزیر محترم بهداشت دولت عدالت خواهی که با کلید طلایی اومده بود گره از کار باز کنه اینه؟!!!!!!! آقای شریفی مقدم چیزی جز حق و حقوق پرستارن رو نخواستن....عدالت رو خواستن عدالت.... امروز همه ی پرستاران بیدار هستن....باید همه رو تغییر جغرافیایی بدید
  • محمد ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    64 0
    تا کی مثل برده ها کار کنیم هرکسی هم که حقشو بخواد یه جوری تنبیه اش کنند مثل اینکه دیگه بجز خدا فریاد رسی نداریم
  • پرستار ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    63 0
    سلام محکومیت اقای شریفی مقدم دلیلی بر بی توجهی وزارت بهداشت به پرستاران و کوچک شمردن جامعه پرستاری بوده و همچنین نشان دهنده اینکه وزارت بهداشت با نظر اقای زارع نژاد مبنی بر عدم مقایسه پرستاران با پزشکان کاملا موافق است . حیف پرستاراتی که در بقیه کشورها برایشان سر و دست میشکنند و در ایران مثل برده باهاشون رفتار میشه .
  • فریسات ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    63 0
    آقای شریفی مقدم حال که بخاطر حمایت از ما اینگونه مورد غضب ناجوانمردان قرار گرفتید ما عزم خود را جزم کرده ایم که تا آخر خط پشت شما بایستیم و برای احقاق حقمان از این جامعه ی همیشه گرسنه تلاش کنیم . آقای دکتر هاشمی شرمت باد که از وزارت بهداشت فقط حمایت از همکارانتان و ظلم به جامعه ی پرستاری را سر لوحه ی کار خود قرار دادید
  • ستاره ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    49 1
    هیچ حرکتی جهت دلگرم کردن پرسنل پرستاری در این سیستم صورت نمیگیره. واقعاً مسولین به فکر عواقب این برخوردها حتی برای خود نیستن. بنده به شخصه بعد از حدود7 سال سابقه کار در این مجتمع و این سیستم، تصمیم به ترک این فضا گرفتم. چقدر برای اصلاح یک روند اشتباه باید صبر کرد. وقتی ارزشی برای نیروی پرستاری که با این فشار و کمبودها در غیر استاندارد ترین شرایط کار میکنه قائل نیستن مجبورن بعدها هزینه های بیشتر صرف جبران این ریزش نیرو کنند و هزینه های که میشد صرف پشیتوانی این زحمتکشان بشه روزی باید صرف خسارتهای ناشی از بی تدبیری خودشان شود. واقعاً متأسفم.
  • ااکرم ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    45 0
    ما صبوری میکینیم.ایشالا خدا با ماست.ما همه میدونیم ایشون به خاطره دفاع از حقه پرستاران دارن تاوان میدن.خدا خودش شاهده بیگناهی ایشونه
  • زهره ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    45 0
    با آقای شریفی مقدم موافقم
  • سمیرا ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    44 0
    با عرض ادب و احترام خدمت وزیر محترم بهداشت عرضی داشتم خدمت حضرت عالی جناب دکتر ما از شما که فردی تحصیل کرده اید توقع داریم کمی با درایت کامل تصمیم اتخاذ کنید مگر نه اینکه ما تحصیل میکنیم تا به همنوع خود کمک کنیم ؟ مگر نه اینکه همه انسان ها از یک حقی برخوردارند؟ مگر نه اینکه ما مسلمانیم و نباید حق کسی را زیر پا لگد مال کنیم؟ مگر نه اینکه ما دنبال رو عدالت علی بودیم ؟ جناب وزیر آیا پاسخ حق دیگران را اینگونه باید دهید؟ آیا برای پاسخ به سوال باید صورت سوال را حذف کرد؟ بنده از شما درخواست دارم که کمی با وجدان و با دید باز تصمیم گیری کنید وتصمیمی اتخاذ کنید که دعای خیر بدرقه راهتان باشد و از شما درخواست دارم در تصمیم گیری خود تجدید نظر کنید
  • وفا ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    44 1
    و این است عدالت علی واحقاق حقوق مظلوم چند تا پرستار رو میخواهید تبعید کنید ما پرستاران تارسیدن به حق و حقوق قانونی خود از پا نمینشینیم وخواستار ابطال حکم تبعید آقای شریفی مقدم هستیم
  • negar ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    30 0
    اقای وزیر بدانند تا اخرش پشت اقای شریفی مقدم هستیم. ایشان با تبعید اقای شریفی مقدم یا توهین به دانشجو پرستاری نمیتوانند مجدد پرستاران را به غفلت ببرند ما دیگر بیداریم وخواستار حقمون
  • سوسن ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    34 0
    سلام. خیلی متاسفم ,که بخاطر گرفتن حق ,در جامعه اسلامی هم باید توبیخ شد. اقای شریفی مقدم دیگر تنها نیست.........
  • hhhh ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    30 1
    متاسفم از زندگی کردن در کشوری که در ان گرفتن حقوق قانونی خود هم جرم به حساب می اید. بی عدالتی و غرض ورزی در هیچ دین ومکتبی پذیرفته نیست ان هن در کشوری که ادعای اسلامی بودن و عدالت را شعار دولت خود قرار داده است
  • فتحی ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    32 0
    همه ما پرستاران شریفی مقدم هستیم به قولی بکشید ما را ملت ما بیدارتر میشوند
  • پرستار ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    35 0
    در نظام مقدس جمهوری اسلامی که بر اساس عدالت و عدالتخواهی و مبارزه با ظلم وستم و دفاع از مظلومان نهادینه شدهاست چنین حکمی جای تاسف است ! و امید است وزارت محترم بهداشت با صرفنظر از چنین حکم ناعادلانه ای واجرای حق وحقوق جامعه خدوم پرستاری در جهت ظلم ستیزی وحفظ ارزش های مقدس انقلاب همت نماید!
  • Shohreh ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    9 0
    با عرض سلام اميدوارم به زودي به مرحله اي ازبينش اجتماعي برسيم كه هر كس اين امكان را داشته باشد راجع به حقوق خود سوال كند وگرنه بايد از اين به بعد روايات پيامبر وائمه در مورد عدالت را از كتابها حذف كنيم والسلام
  • سارا ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    10 0
    این اقدام به التهابات جامعه پرستاری بیشتر دامن خواهد زد و محکوم کردن دبیر کل خانه پرستار و عضو شورایعالی نظام پرستاری دلخوری بیشتر جامعه پرستاری که مطالبات حقوقی خود را از طرق قانونی و از سوی دبیر کل خود پیگیری میکردند رقم خواهد زد.پرستاران اين حكم را محكوم كرده و خواهان اجراي عدالت هستيم
  • محمد ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    5 0
    و این صحبتم خطاب به مسئولین هست که آگاه باشید که زمان همیشه اونطور که شما میخواهید نمیچرخد روزی خواهد رسید که ذلت و بی ابرویی به سراغ شما خواهد آمد امان بر کسی که آشکارا حق الناس را پایمال میکنم , بترسید از عذاب خدا بترسید از مرگ ذلت وار که گه گاهی تو بخش های ویژه بیمارستان شاهد ان هستیم بترسید از اه پرستار مظلومی که از شدت خستگی شیفت شب دست به سمت اسمان بلند میکند و از ته دل میگوید خدایا باعث و بانی این خفت رو لعنت کن بترسید که دنیا جای گذر است نه جای ماندن بترسید از اه مادری که فرزند جوانش را به خاطر این سیاست های ......شما در بیمارستان ها. از دست میدهد بترسید,,,بترسید,,, وای بر شما ,,,به خود بیابید قبل از این که خسران دنیا و اخرت به سراغ شما بیاید ,, پروردگارا کسانی که باعث این خرابی ها و این بی عدالتی ها شده اند را هدایت کن,,هدایت کن,,هدایت کن,, اگر قابل هدایت نیستن از زمین محوشون کن الهی آمین.