رییس نخستین کنگره خاورمیانه ای جراحی پلاستیک گفت : کوچک کردن بینی یک باور غلط در جراحی پلاستیک بینی است.

 دکتر "محسن نراقی" در نشست خبری نخستین کنگره خاورمیانه ای راینولوژی و جراحی پلاستیک گفت : هرچه تغییرات بینی پس از عمل بیشتر شود ، عوارض آن نیز بیشتر است و هرچه بینی طبیعی‌تر باشد عوارض آن کمتر است و تناسب بهتری دارد، به همین دلیل یک جراح پلاستیک باید از مجموعه‌ای دانش، تجربه و هنر برخوردار باشد.

نراقی افزود : کوچک شدن بیش از حد بینی موجب می شود که فرد در زمان خواب از راه دهان تنفس کند و این موضوع سبب کمبود اکسیژن بدن در زمان خواب می شود که خواب آلودگی، کسل بودن، بی حوصلگی و عصبی بودن در طول روز از جمله عوارض آن است .

به گفته وی بسیاری از افرادی که دچار این عوارض می شوند بارهای این نکته را تکرار می کنند که ای کاش عمل نمی کردند و نفس کشیدن آن ها این قدر سخت نبود.

نراقی ، ‌جراحی پلاستیک بینی را شایع‌ترین جراحی پلاستیک در ایران دانست و گفت: مردم نباید فکر کنند که جراحی بینی یک کار آرایشی است.

وی ‌آگاهی بیشتر مردم را در کاهش عوارض جراحی پلاستیک موثر دانست و افزود: مردم باید با افزایش آگاهی از اهمیت و مشکلات عمل جراحی بینی با خبر شوند.

وی درادامه اضافه کرد:‌ در ایران به دلیل پراکندگی جراحی‌های پلاستیک بینی آمار دقیقی از این جراحی‌ها در دست نداریم ‌اما می‌توان ادعا کرد که این نوع جراحی در ایران به یک اپیدمی تبدیل شده است .

نراقی با بیان اینکه بینی عضو مرکزی صورت محسوب می شود تاکید کرد:‌ پزشکان برای بالا بردن کیفیت اعمال جراحی پلاستیک باید آموزش‌های صحیح را فرا گیرند.

وی همچنین گفت:‌ تقاضای بیش از حد جراحی بینی در ایران گروه های مختلف پزشکی را وارد این عرصه کرده و نه تنها در کلینیک ها و بیمارستان ها بلکه در مطب ها و در شرایط غیر استاندارد هم این نوع عمل ها انجام می شود .

وی در ادامه افزود:‌ تا آنجایی که من اطلاع دارم حتی پزشکان عمومی هم عمل جراحی زیبایی بینی را در ایران انجام می دهند.

نراقی گفت:‌ دخالت این افراد در خصوص عمل بینی باعث شده که در موارد زیادی، بیماران بابت عمل های این افراد حتی نفس کشیدن عادی را هم پس از عمل از دست بدهند.

رییس نخستین کنگره خاورمیانه ای راینولوژی و جراحی پلاستیک صورت بخش قابل توجهی از عمل های جراحی زیبایی بینی را غیر ضروری دانست و گفت:‌ این عمل ها به علت چشم و همچشمی و یا حتی ناراحتی های روحی و روانی صورت می گیرد.

رییس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران و عضو ارشد هیات 10 نفره سیاستگذاری جهانی راینولوژی در بخش دیگری از سخنانش از ایران به عنوان قطب جراحی پلاستیک در خاورمیانه یاد کرد و گفت:‌ ایران در این زمینه حرف اول را در منطقه می زند.

نراقی ابراز امیدواری کرد: کنگره خاورمیانه ای راینولوژی و جراحی پلاستیک بتواند زمینه‌ای را برای ارتقای علمی پزشکان و در نتیجه ارتقای سطح عمل‌های جراحی ایجاد کند تا ایران کشوری پیشرو در زمینه جراحی پلاستیک بینی معرفی شود.

دکتر "مسعود بروجردی" دبیر اجرایی کنگره راینولوژی و جراحی پلاستیک نیز در این نشست با بیان اینکه این کنگره طی روزهای 14تا 17 آبان ماه در مرکز همایش های بین المللی تهران (برج میلاد) برگزار می شود، گفت:‌ در این کنگره بیش از یک هزار و 500 متخصص داخلی و خارجی شرکت می کنند.

بروجردی افزود :‌ در این کنگره حدود 30 نفر از برجسته‌ترین متخصصان تراز اول رشته راینولوژی از 14 کشور دنیا حضور خواهند داشت.

وی با بیان این که برای این کنگره کمیته ای 80 نفره به عنوان مشاور اعضای علمی کنگره انتخاب شده، افزود: در این کنگره روسای انجمن‌های گوش و حلق و بینی از کشورهای مختلف مانند روسیه، ‌کره جنوبی، چین، سنگاپور و غیره حضور دارند.

به گفته وی 10 کارگاه آموزش عملی، چهار جراحی زنده در بیمارستان بهمن از جمله برنامه های جانبی کنگره یاد شده محسوب می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha