یک متخصص مغز و اعصاب عامل بروز تومورهای مغزی را ناشناخته خواند.

سلامت نیوز: یک متخصص مغز و اعصاب عامل بروز تومورهای مغزی را ناشناخته خواند.

دکتر مهیار معتقد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: عامل اصلی بروز تومورهای مغزی ناشناخته بوده و هنوز علت علمی ثابت شده‌ای برای این موضوع وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه تومورها طیف وسیعی دارند و ممکن است در هر دوره و سنی برای فرد اتفاق افتد، تصریح کرد: بروز تومورهای مغزی ارتباطی به جنسیت افراد نداشته و جامعه زنان و مردان می‌توانند با این بیماری درگیر باشند.

معتقد خاطرنشان کرد: برخی مردم بر این باورند که منشاء تومورهای مغزی ناشی از دوران کودکی بوده در حالیکه بروز تومور مغزی هیچ ارتباطی به تشنج‌ها ندارد.

وی ادامه داد: تشنج بر مغز افراد تاثیرگذار است، چراکه هنگام وقوع تشنج خونرسانی به مغز مختل شده، موجب تخلیه الکتریکی بدن می‌شود و بر روی مغز تاثیر می‌گذارد اما موجب بروز تومور نمی‌شود.

معتقد تاکید کرد: هنگام وقوع تشنج اطرافیان باید خونسردی خود را حفظ کرده و راه تنفسی بیمار را باز کنند و بیمار را در حالتی قرار دهند که راحت باشد و منتظر باشند تا تشنج او به پایان رسد و همزمان با فوریت‌های پزشکی 115 تماس گیرند.

این متخصص مغز و اعصاب خاطرنشان کرد: شهروندان باید مصرف موادغذایی حاوی آنتی اکسیدان را در سبد غذایی خود بگنجانند، چرا که بروز تومورهای سرطان ناشی از اکسیدان‌های موجود در بدن است که مصرف مواد حاوی ضد آنتی اکسیدان بر روی کاهش بروز انواع سرطان‌ها از جمله تومورهای سرطانی تاثیرگذار است.

وی گفت: موادی مانند سبزیجات و میوه‌های تازه حاوی آنتی اکسیدان هستند که شهروندان باید نسبت به مصرف این مواد توجه ویژه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha