دبیرکل خانه کارگر با اعلام اینکه تعرفه‌های نظام سلامت حامی پزشکان است، تاکید کرد: آینده روشنی را برای این طرح نمی‌بینیم.

تعرفه‌های نظام سلامت حامی کارگران نیست

سلامت نیوز: دبیرکل خانه کارگر با اعلام اینکه تعرفه‌های نظام سلامت حامی پزشکان است، تاکید کرد: آینده روشنی را برای این طرح نمی‌بینیم.

علیرضا محجوب در گفت‌و‌گو با ایلنا اظهار داشت: کارگران نباید فرانشیز درمانی بدهند بلکه باید بدون فرانشیز از خدمات درمانی و بهداشتی استفاده کنند، از طرفی تعرفه‌هایی که مشخص شده است، هزینه‌های درمانی را بالا برده و در آینده چالش غریبی را رقم خواهد زد.

رییس فراکسیون کارگری مجلس با تاکید بر این‌که مقام معظم رهبری دستور اکیدی مبنی بر اجرای طرح جامع نظام سلامت در کشور داشته‌اند، اظهار داشت: به‌دلیل مخالفت با این طرح خدمت معظم‌له رسیده و عرایضم را به اطلاع ایشان رساندم.

محجوب افزود: «ایشان فرمودند مسائلی را که شما مطرح می‌کنید با مطالبی که دیگران مطرح می‌کنند متفاوت است؛ بنده نیز گفتم بله ما تکصدا هستیم بقیه پرصدا.»

دبیرکل خانه کارگر ادامه داد: در نظام جامع طرح سلامت طبقه کارگر دیده نشده یا حامی نیست موضوع ما این است اقداماتی که وزارت بهداشت درخصوص بیمه سلامت انجام داده همسو با منافع کارگران نیست.

وی گفت: اجرای بیمه سلامت آروزی ماست ولی در قانون این برنامه بیمارستان‌های تامین اجتماعی را استثنا کرده‌ایم علتش این است که به این زودی‌ها نمی‌توانیم با این طرح همگن باشیم.

محجوب ادامه داد: ما برداشتمان این است که در‌‌نهایت طرح بیمه سلامت وقتی می‌تواند منطقی باشد که ما ببنیم هزینه درمان صفر شده باشد اگر چنین شد، فردای آن روز آماده‌ایم تا به این برنامه ملحق شویم ولی تا زمانی که احساس کنیم هزینه سلامت برای مردم بالا می‌رود نمی‌توانیم همکاری داشته باشیم.

وی افزود: در نظام تعرفه‌ای که وضع شده؛ پزشکان عایدی بیشتری نسبت به پرستاران و کارگران زحمتکش بیمارستان‌ها می‌برند و تقریبا بیمار و صندوق تامین اجتماعی همه مصرف کنندگانی هستند که به واسطه درصدی که خواهند برداشت در درازمدت خدمات بیشتر با هزینه کمتری دریافت کنند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس ضمن تایید بر این‌که طرح سلامت یکی از آرزوهای مجلس است، اظهار داشت: این طرح به جایی نخواهد رسید.

محجوب درخصوص تعامل کمیسیون کارگری مجلس با وزارت بهداشت در راستای حل مشکلات جامعه کارگری با نظام بیمه سلامت گفت: ما همواره در مجلس سوال، تذکر و مخالفت خود را اعلام کرده‌ایم و نامه مفصلی کمیسیون به وزارت بهداشت فرستاده است (به بیان جزئیات نمی‌پردازم) و همه این اقدامات در راستای وظایف قانونی مجلس بوده است.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس یا تاکید بر این‌که «آنچه‌که مقام معظم رهبری بفرمایند فصل‌الخطاب ما خواهد بود» در خاتمه گفت: اخیرا وزارت بهداشت جوابیه‌ای ارسال داشته‌اند که ما را مجاب نکرده است و این وظایف کارهای تخصصی مجلس بوده و بحث تبلیغات مطرح نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فتحی ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    27 0
    ممنون از اینکه به بی عدالتی وزارت بهداشت نسبت به قشر زحمتکش پرستاری اشاره کرده اید
  • فاطمه فریدیان (پرستار) ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    34 1
    با سلام و احترام خدمت دبیر کل خانه کارگر جناب اقای محجوب اینجانب یک پرستار میباشم و برایم جای سوال است که در کشوری که دریافتیه کارگرش مبلغی تقریبا معادل 600 تا 700 هزار تومان است و حکمش در همان مجلس و دولتی تعیین میشود که دریافتیه پزشکشش تعیین میشود، چطور ,وزیر بهداشت ادعای عدالت در پرداختی رو به سینه میزند و چرا مسئولین محترم در وزارت بهداشت با اجرای طرح تحول سلامت به افزایش اختلاف طبقاتی در جامعه بیشتر دامن میزنند ضمن اینکه امروزه پرستاران جهت احقاق حقوقشان با شما همصدا شده، بلکه صدایمان را مقام معظم رهبری شنیده و از واقعیات موضوع به طور کامل مطلع شده و آنچه که حق میباشد را در کشور عدل پرور و اسلامیمان حکم فرمایند.
  • حسینی ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    26 0
    ممنون از اینکه چشم واقع بینتان ظلمهایی که در حق پرستاران میشود را دید
  • مهدی ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    26 0
    دوستان این طرح فقط حافظ منافع پزشکان بوده و بس جامعه نود و سه درصدی پیراپزشکی هم مثل شما هیچ بهره ای جز افزایش فشار کاری و غرور و قدرت ندیدند
  • سمانه ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    25 1
    با سلام و حسن نیت جناب محجوب و توجه ایشان به قشر زحمتکش کارگر و پرستار با نظر ایشان موافق بوده و از رهبر عزیزمان در رفع این بی عدالتیها مدد میخواهیم.
  • اعظم ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    26 0
    آفرین به آقای محجوب ما امیدمان به درک واقعی اتفاق نامیمون و نا مبارک طرح تحول سلامت. ، در مجلس و وزارتخانه ها. با یاس همراه نشد، لا اقل یک نفر دید، فهمید و گفت. بجای این طرح گه فقط به پشتیبانی از پزشکان پرداخته نباید به پیشگیری که خ مهمتر از درمان است. و به درمان بیماران خاص که روز به روز به تعدادشان افزوده می شود پرداخت. نباید فاصله بین اغنیا و فقرا را کم کرد وزارت بهداشت هرگز مجری طرحی به این بزرگی نبوده و جای خجالت دارد که بگویمت لیاقت ان را هم نداشته. . تا دیر نشده از راه ناصواب برگردیم و راه. درد و الام بیماران را ببندیم. و نه باری باشیم. بر دوش. دردمندان جامعه. بیایید بیمه هاي درمانی را یکسان کنیم بیاییم درمان را برآی اقشار آسیب پذیر و بیماریهای خاص واقعی صفر کنیم بیایید دارو برآی ام آس و پمفیگوس و سایر بیماریهای خاص غیر خاص تهیه کنیم. اگر یارانه ها حق ملت بوده با این طرح ضربه به درمان و لطمه جبران ناپذیر به باور هاي ما خورد
  • صفری ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    27 0
    بسیار با حرف ایشان موافقم چون طرح نظام سلامت را بایستی طرح افزایش درامد پزشکان نامید!!!!!!!!!!
  • ف ضمیری ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    5 0
    بنظر میرسه با طرح تحول سلامت مردم بیچاره یه گام به مرگ نزدیکتر شدند.هزینه زایمان با این طرح چند برابر شده.
  • آمنه ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    6 0
    جناب محجوب حرف دل ما پرستارها را زدین « ما تک صدا هستیم و بقیه پر صدا»، واقعا ما پرستارها و کادر پیراپزشکی هم معتقدیم که این طرح تحول ۱۰۰٪ شکست خورده است چرا که وقتی در این طرح عملا رفاه مردم و کیفیت خدماتیشون بهتر نشده و همچنین به نیازهای به حق و منطقی ۹۰٪ کادر درمان (پیراپزشکان) هیچ اهمیتی داده نشده، یعنی هیچ برنامه و فکر اصولی پشت این طرح نبوده...