یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری، عفونت ادراری را شایع‌ترین عفونت بیمارستانی دانست و گفت:عفونت‌های بیمارستانی یکی از شایع‌ترین علت مرگ‌و‌میر در افرادی است که به مدت طولانی در بیمارستان بستری بوده‌اند.

سلامت نیوز: یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری، عفونت ادراری را شایع‌ترین عفونت بیمارستانی دانست و گفت:عفونت‌های بیمارستانی یکی از شایع‌ترین علت مرگ‌و‌میر در افرادی است که به مدت طولانی در بیمارستان بستری بوده‌اند.

دکتر مسعود مردانی در گفت‌و‌گو با آنا درباره عفونت‌های بیمارستانی گفت: عفونت‌های بیمارستانی، عفونت‌هایی هستند که بیمار 48 الی 72 ساعت بعد از ورود به بیمارستان به آن مبتلا می‌شود و این در صورتی است که بیمار در دوران نهفتگی آن عفونت قرار نداشته باشد.

وی افزود: عفونت‌های بیمارستانی یکی از شایع‌ترین علت مرگ‌و‌میر در افرادی است که به مدت طولانی در بیمارستان بستری بوده‌اند که شایع‌ترین نوع آن عفونت ادراری است که به دنبال گذاشتن سُون‌ به مدت طولانی و یا دستکاری‌های دستگاه ادرار عارض می‌شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه افزود: برای پیشگیری از عفونت ادراری به پزشکان توصیه می‌شود از سُون‌های دائمی برای بیمار استفاده نکنند و اگر مجبور به انجام چنین اقدامی شدند در اسرع وقت آن را خارج کنند.

مردانی در پایان خاطرنشان کرد: بعد از عفونت‌های ادراری عفونت‌های ریوی، نسج نرم، زخم بستر و عفونت‌هایی که به دنبال جراحی ایجاد می‌شوند جزو شایع‌ترین عفونت‌های بیمارستانی محسوب می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha