تعدادی از دولت ها برای حل مشکل سرعت در چارچوب "دهه ملل متحد در مسیراقدام برای جادهای ایمن" فعالیت نموده اند که تا سال 2020 گرامی داشته می شود.

سلامت نیوز :دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی قربانیان ترافیک جاده ای، 16 نوامبر 2014 برابر با 25 آبان ماه جاری گفت تصادفات عامل اصلی مرگ افراد 15 تا 29 ساله در جهان است. در پیام بان کی مون آمده است تصادفات جاده ای همچنین جان افراد جوان تر را نیز می گیرد و هرروز بیش از 500 کودک در راه رفت و بازگشت به مدرسه، زمین بازی همچنین خانه خانواده و دوستانشان به دلیل تصادف جان خود را از دست می دهند. 

 ایشان می گوید موضوع "سرعت می کشد" تمرکز امسال این روزاست . وی می افزاید  تعدادی از دولت ها برای حل مشکل سرعت در چارچوب "دهه ملل متحد در مسیراقدام برای جادهای ایمن" فعالیت نموده اند که تا سال 2020 گرامی داشته می شود. 

دبیر کل می گوید همانگونه که هدف ما "ترافیک آهسته" است در عین حال با حد اکثر سرعت  اقدامات  جهانی برای کاهش تصادفات جاده ای را به پیش خواهیم برد. در این راستا بان کی مون می گوید سازمان ملل متحد با شرکای خود مشغول اجرای ابتکاراتی شامل آمادگی برای برگزاری "دومین کنفرانس سطح عالی ایمنی جاده ای"  است که به میزبانی برزیل در نوامبر 2015 برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha