سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12738

‌بیماری وبا که مدتی بود در کشور گریبانگیر عده ای از مردم شده بود اکنون کنترل شده است.

دکتر " محمد مهدی گویا" روز دوشنبه در گفت و گوی با ایرنا خاطرنشان ساخت:‌ طی حدود 12 روز گذشته موردی از وبا در کشور مشاهده نشده است .
گویا گفت:‌اگر هم به صورت موردی وبا در کشور طی این مدت مشاهده شده باشد ،از نظر وزارت بهداشت چون در حد موردی است ارزشی ندارد و خوشبختانه وبا را کنترل کرده ایم.
وی در خصوص وضعیت وبا در کشور عراق گفت:‌ در زمان حاضر وبا در کشور عراق از وضعیت ناپایداری برخوردار است ولی در ایران تقریبا موردی دیده نشده است .
دکتر " سید حسن امامی رضوی "‌معاون سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشتر به خبرنگار ایرنا اظهار داشت : شیوع وبا در کشور عراق که معمولا در اواخر تابستان شروع می شود، تا آخر مهر ادامه خواهد داشت.
دکتر " بهزاد بدخش"‌ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز پیشتر به خبرنگار ایرنا گفت:‌براساس تمهیدهای انجام شده، تمام زوار عراقی و ایرانی برگشتی از استان های بغداد و میسان عراق که کانون بیماری وبا هستند، بیش از سایر زوار کنترل می شوند.
به گفته این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی ایلام ، در زمان حاضر گروه بهداشتی مستقر در مرز مهران تمام زوار عراقی را از حیث موارد بهداشتی و ابتلا به بیماریهای واگیردار کنترل می کند.
براساس گزارشها ی موجود ،روزانه حدود دو هزار و 500 زایر ایرانی و عراقی از طریق خروجی مهران واقع در 90 کیلومتری جنوب شهر ایلام به دو کشور تردد می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha