یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 127381

نتایج بررسی ها حاکی از آن است که مصرف امگا۳ می تواند در ترک سیگار موثر باشد. به بیان دیگر مصرف این اسید چرب نیاز به نیکوتین را کاهش می دهد.

امگا-۳ به کمک سیگاری‌ها می‌آید

سلامت نیوز: نتایج بررسی ها حاکی از آن است که مصرف امگا۳ می تواند در ترک سیگار موثر باشد. به بیان دیگر مصرف این اسید چرب نیاز به نیکوتین را کاهش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، طی تحقیقی مشخص شد میزان مصرف سیگار در افرادی که به مدت یک ماه، هر روز از مکمل امگا۳ مصرف می کردند نسبت به افرادی که دارونما مصرف می کردند، ۱۱ درصد کاهش یافت. به گفته محققان مواد و داروهایی که در حال حاضر برای ترک عادت سیگار مصرف می شود، چندان موثر نیست و عوارض ناراحت کننده ای ایجاد می کند که کنار آمدن با آن ها آسان نیست.

در حالی که امگا۳، مکمل غذایی کم هزینه ای است که دسترسی به آن راحت است و تقریبا بدون هیچ گونه عارضه ای، تمایل به مصرف دخانیات را به طور چشمگیری کاهش می دهد. سیگار کشیدن، میزان اسیدهای چرب طبیعی به ویژه امگا۳ را در مغز کاهش می دهد. کمبود امگا ۳ ، به ساختار سلول های عصبی آسیب می رساند و در کار اعصاب مغز در قسمت های مربوط به لذت و رضایت، تداخل ایجاد می کند. این قسمت های مغز، مسئول تصمیم گیری است و همچنین نقش مهمی در اعتیاد دارد، بنابراین کمبود امگا۳، تمایل فرد را برای مصرف سیگار افزایش می دهد.

نتایج بررسی هایی که در گذشته انجام شده است، نشان می دهد کمبود امگا ۳ با مشکلات ذهنی، افسردگی و استرس نیز ارتباط دارد.

مواد غذایی غنی از امگا ۳

* ماهی به ویژه ماهی های چرب مانند سالمون، ساردین و...

* گوشت دام هایی که علف تازه مصرف کردند

* مغز میوه مانند فندق و پسته

* تخمه آفتابگردان و روغن زیتون

نکته‌؛ فشار و استرس تمایل به استعمال دخانیات را افزایش می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha