رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درباره اقدامات انجام شده برای پرستاران گفت: تاکنون بخش قابل توجهی از معوقات پرستاران بروز شده است.

سلامت نیوز: رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درباره اقدامات انجام شده برای پرستاران گفت: تاکنون بخش قابل توجهی از معوقات پرستاران بروز شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر عباس زارع نژاد افزود: وزارت بهداشت به دنبال ارتقای دانش حرفه‌ای پرستاران و رفع کمبودهای نیروی پرستاری در مناطق محروم است. همچنین ساماندهی سرویس‌های پرستاری در سطح جامعه از جمله مراقبت در منزل در دست اقدام است.

وی با ابراز امیدواری از رفع مشکلات و اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در آینده گفت: در حال حاضر مشکل کمبود نیروی مرد را در حوزه پرستاری داریم و زنان بیشتر در رشته‌های پزشکی پذیرفته می‌شوند. این مساله بویژه برای ارائه خدمت در مناطق محروم مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است، زیرا زنان برای حضور در مناطق محروم با محدودیت روبرو هستند.

زارع نژاد ادامه داد: وزارت بهداشت اقداماتی را برای رفع این مشکل در دست دارد تا این نسبت‌ها در آینده اصلاح شود. وزارت بهداشت نسبت به مسائل و مشکلات پرستاری بی‌اعتنا نیست و به وضع معیشتی پرستاران بیش از گذشته توجه دارد.

وی درباره برنامه‌های وزارت بهداشت در حوزه پرستاری، گفت: دانشجویان پرستاری که ترم‌های پایانی را می‌گذرانند، در بیمارستان‌ها جذب شده‌اند. در حال حاضر نسبت پرستار به تخت بیمارستانی در ایران فاصله زیادی با بسیاری از کشورها دارد.

زارع نژاد از اجرای آزمایشی قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در چند بیمارستان کشور خبر داد و گفت: نتایج آن به دولت و مجلس محترم اعلام خواهد شد.

وی به آمادگی دانشگاه‌های علوم پزشکی برای ارایه آموزش‌های ضمن خدمت به پرستاران اشاره کرد و افزود: پرستاران می‌توانند در نظارت بر طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان‌ها وزارت بهداشت را یاری دهند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت همچنین درباره اخباری مبنی بر بکارگیری ۱۶هزار نیروی پرستاری طی یکی دو ماه آینده، گفت: در این راستا پرستاران از محل طرح تحول سلامت و به شکل شرکتی به خدمت گرفته خواهند شد.

زارع نژاد در ادامه با اشاره به اینکه با مشکل جدی کمبود پرستار رو‌برو هستیم، گفت: طرح‌های ضربتی برای جبران کمبود در آینده‌ای نزدیک پایه‌ریزی شده و به اجرا در خواهند آمد.

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، وی با اشاره به اینکه، کتاب جدید تعرفه سلامت با تعامل و تایید همه بوردهای آموزشی و انجمن‌های علمی تخصصی بالینی، تشخیصی و توانبخشی تدوین شده است، گفت: کمیته کشوری تدوین نظام پرداخت به پرسنل غیرپزشک جهت ایجاد عدالت در نظام پرداخت تشکیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه، وزارت بهداشت با جدیت و تلاش در صدد حل مشکلات جامعه پرستاری و سایر کارکنان بیمارستان‌هاست، افزود: سعی داریم به گونه‌ای گام بر داریم که منابع بیمارستان‌ها مدیریت شود و نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد باشد.

زارع نژاد گفت: تلاش این است با تدبیر عمل کنیم تا مشکلات در فضایی آرام حل شوند. در برنامه‌ریزی‌ها در راستای اجرای کتاب تعرفه سلامت همه گروه‌های پزشکی مدنظر وزارت بهداشت قرار دارند. ضمن اینکه به‌ منظور ایجاد تعادل در جذب نیروی انسانی، در میزان دریافتی کارکنان در هر سه بخش دولتی، عمومی و غیردولتی و خصوصی توازن برقرار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پرستار ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    4 0
    باز هم فریب و نیرنگ شما به فکر مناطق محروم هستید غافل از اینکه همین تعداد پرستاری رو که هستند رو هم دارین از دست میدین خیلی جالبه از ما توقع همکاری در طرح نظام سلامت رو دارین در حالیکه توی طرحتون تنها چیزی که در جهت مثبت متحول نشد وضع پرستاری بود تازه ساعت کاری و فشار کاری رو هم اضافه کرد ما همیشه وزارت بهداشت رو یاری کردیم ولی برای ما هیچ وقت سودی جز افزایش بار کاری نداشته
  • رضا ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    4 0
    سلام با شرایط نامناسبی که برای شرکتی ها وجود دارد هیچ پرستاری حاضر به کار نمیباشد و به همین دلیل است که علی رغم اینکه چند ماه است که وزارت بهداشت اعلام کرده که کمبود نیروی پرستاری را جبران میکند ولی هنوز این مشکل پا برجاست