وزیر بهداشت ضمن تاکید بر جدی بودن نظارت‌ها بر دریافت‌های پزشکان به دنبال اجرای کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات سلامت، از ابلاغ تعرفه‌های شهرستان‌ها در هفته جاری خبر داد.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت ضمن تاکید بر جدی بودن نظارت‌ها بر دریافت‌های پزشکان به دنبال اجرای کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات سلامت، از ابلاغ تعرفه‌های شهرستان‌ها در هفته جاری خبر داد.

سید حسن هاشمی در گفت و گو با ایسنا،در پاسخ به سوالی درباره مشخص شدن تعرفه‌های جراحی در شهرستان‌ها که قرار بود در قالب کتاب جدید تعرفه‌ها تعیین تکلیف و ابلاغ شود، گفت: تعرفه‌های شهرستان‌ها مشخص و توسط شورای عالی نظام پزشکی اعلام شده است، اما مرحله پایانی آن که باید در شورای عالی بیمه تصویب شود، طی هفته جاری انجام و ابلاغ می‌شود.

وی همچنین در مورد میزان شکایات به سامانه 1690 که جهت رسیدگی به شکایت‌های مردمی در زمینه دریافت‌های خارج از تعرفه، راه‌اندازی شده، اظهار کرد: شکایت‌ها در روزهای اول زیاد بود که البته خیلی از آنها مرتبط نبوده و بیشتر در مورد کار پزشکان، بهداشت، غذا و فضای بیمارستان‌ها بوده است. این درحالیست این سامانه جهت رسیدگی به دریافت‌های خارج از نرخ تعرفه راه‌اندازی شده است. شکایت‌های مرتبط با این سامانه را پیگیری کردیم و گزارش آن طی دو هفته آینده اعلام می‌شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه نظارت روی دریافت‌های پزشکان در سراسر کشور ادامه دارد، گفت: بی‌تردید ابتدای چنین طرح‌هایی خوب است، اما ادامه آن بستگی به نظارت ما دارد. ما معمولا در نظارت روش برعکسی را دنبال می‌کنیم به این صورت که ابتدای کار سخت گرفته و بعد از مدتی آن را رها می‌کنیم، اما در این طرح حتما اینطور نخواهد بود و نظارت‌های ما ادامه داشته و هر چه پیش برویم این نظارت‌ها قوی‌تر می‌شود.

هاشمی همچنین در مورد افزایش دریافتی پزشکان افزود: اینچنین نیست که دریافتی همه پزشکان افزایش یافته باشد، بلکه در سال‌های متمادی به جامعه پزشکی ظلم شده و تعرفه‌های آن‌ها واقعی نشده بود و از طرفی میان گروه‌های مختلف توازنی وجود نداشت که طرح تحول سلامت با کمک سازمان نظام پزشکی تلاش می‌کند که عدالت بین رشته‌ای و درون رشته‌ای محقق شود.

وزیر بهداشت در پایان با بیان اینکه هدف اصلی ما در اجرای گام سوم طرح تحول نظام سلامت، اخلاق‌مداری، توجه به قانون و رعایت حقوق همگان است گفت: امیدواریم بتوانیم آنچه را که برای جامعه پزشکی و در عین حال برای مردم ضروری است را اجرا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha