هشدار وزارت بهداشت نسبت به عوارض بوتاکس تقلبی

۱۳۹۳/۰۸/۲۵ - ۱۲:۳۴ - کد خبر: 127391

سلامت نیوز: معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، با عنوان این مطلب که مصرف کالاهای بهداشتی و آرایشی فاقد مجوز وزارت بهداشت خطرناک است، نسبت به عوارض و خطرات استفاده از این قبیل محصولات هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، رسول دیناروند در مورد استفاده ازبوتاکس، گفت: موارد استفاده ناآگاهانه و اشتباهی برای اقلامی مثل بوتاکس وجود دارد که گزارشهایی در این خصوص مشاهده شده که فرد پس از مصرف مواد بی کیفیت یا انجام این عمل های زیبایی در کلینیک های غیرتخصصی بدون حضور پزشکان دچار عوارض شده که جبران آن غیرقابل بازگشت بوده است.

وی تصریح کرد: عوارض بسیار ناگواری مثل تخلیه چشم، تخلیه قسمتی از صورت و عفونتهای جدی زیر پوستی از جمله این موارد است.

دیناروند گفت: متاسفانه واقعیت این است که در مورد این نوع مواد تقاضای افزاینده وجود دارد كه طبق آمار واردات رسمی وزارت بهداشت حدود یک تا دو میلیون دلار صرف مصرف این محصولات می شود اما آماری از آنچه به صورت قاچاق وارد می شود، وجود ندارد.

وی اظهار داشت: اگر منابع قانونی نتوانند پاسخگوی این نیازهای هرچند کاذب باشند، فرصت مغتنمی برای سودجویان عرضه کننده کالاهای غیر مجاز ایجاد خواهند شد تا بتوانند علاوه بر تجارت سیاه خود سلامت جامعه را با تهدید جدی مواجه كنند.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان كرد: مصرف کنندگان باید توجه داشته باشند هنگامی که وزارت بهداشت به کالایی اجازه ورود نمی دهد یعنی آن کالا را خطرناک و فاقد معیارهای سلامت محور می داند.

دیناروند به مصرف كنندگان محصولات آرایشی و بهداشت پیشنهاد داد که استفاده از اقلامی مثل بوتاکس را، در ابتدا به قصد درمان و سپس تحت نظر پزشکان متخصص انجام دهند.

نظر خود را بنویسید
(ضروری)
(ضروری)
CAPTCHA Imagereload
0.53909s, 19q