یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
کد خبر: 127394

جمهوری کنگو روز شنبه رسما اعلام کرد که دیگر مورد جدیدی از ابتلا به ویروس مرگبار ابولا را در خاک خود ثبت نکرده و موفق به مهار آن شده است.

سلامت نیوز: جمهوری کنگو روز شنبه رسما اعلام کرد که دیگر مورد جدیدی از ابتلا به ویروس مرگبار ابولا را در خاک خود ثبت نکرده و موفق به مهار آن شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، ویروس ابولا در استان اکواتور النائی واقع در شمال غرب جمهوری دموکراتیک کنگو به کشته شدن 49 تن از مجموع 66 مبتلا منجر شد اما انتشار آن در غرب آفریقا باعث مرگ دستکم 5 هزار و 177 نفر شد.

فیلیکس کابانجی وزیر بهداشت جمهوری کنگو دی کینشازا به خبرنگاران گفت: از ماه اکتبر تاکنون هیچ مورد ابتلا به ویروس ابولا گزارش نشده است.

وی افزود: پس از 42 روز جستجو، دولت اعلام می کند که سرایت ویروس ابولا به پایان رسیده است.

این 42 روز بر اساس توافقی بین المللی برای اعلام پایان سرایت ابولا است زیرا این دوره بیشترین مدت لازم برای قرنطینیه مبتلایان است.

بیماری ویروسی ابولا ( Ebola virus disease) یا تب هموراژیک ابولا (Ebola hemorrhagic fever) نوعی بیماری انسانی است که از ویروس ابولا ناشی می شود. نام ویروس این بیماری از یکی از رودخانه های کشور زئیر گرفته شده است؛ کشوری که امروزه جمهوری دموکراتیک کنگو نام دارد. این بیماری برای اولین بار در جموری کنگو دیده شد.

نشانه های این بیماری معمولاً دو روز تا سه هفته بعد از تماس با ویروس و به صورت تب، گلودرد، دردهای ماهیچه ای و سردرد ظاهر می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha