رسانه های روسی از برنامه جمهوری اسلامی ایران برای صادرات داروهای بیوتکنولوژیک به روسیه خبر دادند.

سلامت نیوز: رسانه های روسی از برنامه جمهوری اسلامی ایران برای صادرات داروهای بیوتکنولوژیک به روسیه خبر دادند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایرنا، رسانه های روسی از جمله خبرگزاری ایتارتاس و کانال تلویزیونی راشاتودی روز شنبه به نقل از ' سورنا ستاری' معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گزارش دادند: ایران برای صادرات گسترده داروهای بیوتکنولوژیک به روسیه آماده است.

به نوشته این رسانه ها، ستاری با اشاره به سفر اخیر خود به روسیه خاطرنشان کرد: تهران و مسکو در مورد صادرات 30 میلیون دلاری داروهای بیوتکنولوژیک تولید ایران به روسیه به توافق رسیده اند.

در گزارش ایتارتاس آمده است: ایران قصد دارد در آینده تا 30 میلیون دلار دارو به روسیه صادر کند.

راشاتودی هم در گزارش خود با اعلام توافق طرف های ایرانی و روس برای صادرات 30 میلیون دلار دارو به روسیه خاطرنشان کرد: ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ایران در ماه اکنبر گذشته به روسیه سفر کرد.

این گزارش افزود: ستاری در جریان این سفر با محافل علمی و بازرگانی روسیه دیدار و از چند پژوهشگاه علمی و دانشگاه این کشور بازدید کرد.

در همین حال، یک تارنمای روسی به نام 'ولادتایم' در باره صادرات دارو از ایران به روسیه نوشت: ایران با توجه به محدودیت در صادرات گاز به طور گسترده به توسعه بخش های تولیدی خود می پردازد.

این تارنما تصریح کرد: بخش های ماشین سازی، صنایع هسته ای، خودروسازی و صنایع هوافضای ایران در سال های اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته است.

در گزارش رسانه روسی به ظرفیت های گسترده ایران در حوزه های صنعتی اشاره شده که زمینه مناسبی را برای توسعه همکاری ها با مسکو فراهم کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha