معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی ضمن تشریح آخرین وضعیت بیمه کارگران ساختمانی و بازنشستگی کارمندان دولت، گفت: برای بیمه کارگران ساختمانی باید ببینیم ایرادات شورای نگهبان قابل رفع است یا خیر و سپس برای اجرا تصمیم گیری نماییم.

سلامت نیوز: معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی ضمن تشریح آخرین وضعیت بیمه کارگران ساختمانی و بازنشستگی کارمندان دولت، گفت: برای بیمه کارگران ساختمانی باید ببینیم ایرادات شورای نگهبان قابل رفع است یا خیر و سپس برای اجرا تصمیم گیری نماییم.

محمدحسن زدا در گفتگو با مهر در مورد بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت، افزود: این مصوبه مجلس به حقوق بازنشستگان ارتباطی پیدا نمی کند و باید منتظر باشیم تا ببینیم شورای نگهبان مصوبه مجلس را تصویب می کند یا خیر و اگر تصویب کرد در مورد جزئیات آن صحبت می کنیم.

وی گفت: مجلس بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت تحت پوشش تامین اجتماعی را تصویب کرد که البته ممکن است شورای نگهبان آن را رد کند.

زدا در پاسخ به این سئوال که در صورت تایید شورای نگهبان آیا دستمزد بازنشستگان کاهش می یابد یا خیر، افزود: ملاک محاسبه مستمری است و نه کاهش آن و مجلس معتقد است که کارکنان دولت با پنج سال سنوات ارفاقی بازنشسته می شوند در صورتی که میانگین حقوق بازنشستگی 29 و 30 سال باشد.

وی عنوان کرد: فردی که 25 سال حق بیمه داده و می خواهد بازنشستگی پیش از موعد داشته باشد در سال سی‌ام، نباید بیش از کسی دریافت کند که 30 سال حق بیمه داده است و تامین اجتماعی معتقد است باید سال سن پرداخت حق بیمه برای فرد لحاظ شود و نه آن سالهایی که تشویقی گرفته اند.

زدا گفت: هفته گذشته نمایندگان رای بر 29 و 30 سال دادند و باید ببینیم نظر شورای نگهبان در این خصوص چیست.

وی در مورد نحوه پوشش بیمه کارگران ساختمانی نیز گفت: شورای نگهبان ایراداتی به این لایحه گرفته که باید ببینیم قابل رفع هستند یا خیر.

زدا افزود: هنوز ایرادات به ما اعلام نشده و باید منتظر باشیم که مجلس از ما بخواهد که در کمیسیون حضور پیدا کنیم و ببینیم که ایرادات قابل رفع هستند یا خیر.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر 800 هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند، گفت: برای توقف و یا ادامه بیمه کارگران ساختمانی باید منتظر مجلس و نظر نهایی شورای نگهبان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha