نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نگرانی تامین پایدار منابع مالی طرح تحول نظام سلامت را داریم و باید همه همکاری نمایند تا مشکلات حل شود.

سلامت نیوز: نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نگرانی تامین پایدار منابع مالی طرح تحول نظام سلامت را داریم و باید همه همکاری نمایند تا مشکلات حل شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، منطقه کویر، "حسن تامینی" در نشست بررسی فواید و آسیب های طرح تحول نظام سلامت و تطابق آن با سیاست های اقتصاد مقاومتی در کرمان اظهار کرد: دغدغه بهداشت و درمان از دوره قبل وجود داشت و کمترین سخنرانی و نطقی بود که به چالش های این حوزه و مشکلات مردم نپردازد و این نگرانی در کمیسیون بهداشت مجلس وجود داشت.

وی افزود: در مجلس هشتم نگرانی خود را در دو حوزه بیان کردیم که شامل مشکلات ملموس مردم در درمان و جایگاه جامعه پزشکی در فرهنگ جامعه بود.

تامینی تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید کرده بودند که مردم نباید در زمان بیماری جز رنج بیماری رنج دیگری داشته باشند و 70 درصد پرداخت هزینه ها به عهده دولت باشد.

وی بیان کرد: ما در دنیا استثنا هستیم که دانشگاه های علوم پزشکی ما در سلامت ادغام شده زیرا در دنیا بخش سلامت و درمان جدا شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث تجمیع بیمه ها اظهار کرد: فرق بسیاری در بین بیمه های خدمات درمانی ما وجود دارد که در مجلس تجمیع بیمه ها را مصوب کردیم اما به علت تقویت نشدن بیمه ها، اتفاقی در این زمینه نیفتاد.

وی افزود: از محل هدفمندی یارانه ها 6 هزار میلیارد تومان برای حوزه سلامت اختصاص دادیم که دولت قبل همکاری نکرد و موفق به پایش نشدیم اما در دولت یازدهم این همکاری وجود دارد.

تامینی تصریح کرد: در اقتصاد دانش بنیان ضعیف هستیم اما یکی از افتخارات نظام اسلامی بحث آموزش پزشکی است که بسیاری از پزشکان متخصص و فوق تخصص ایرانی حرف زیادی در دنیا برای گفتن دارند.

وی بیان کرد: طی چند سال گذشته اعلام می کردیم که 96 درصد از تولیدات داروی کشور را داریم اما با افزایش تحریم ها دیدیم که حدود 50 درصد بخش ریالی دارو به واردات این حوزه بر می گشت.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه یکی از نعمت های تحریم این بود که به خودمان بیاییم اظهار کرد: نتوانسته ایم درآمدهای اقتصادی در حوزه بین الملل از پزشکی داشته باشیم و اگر بتوانیم از این حوزه کمک بگیریم، موثر است و افتتاح بیمارستان بین المللی در استحصال درآمدها کمک می کند.

تامینی بیان کرد: در حال حاضر قضاوت زود است و نگرانی تامین پایدار منابع مالی طرح تحول نظام سلامت را داریم و باید همه همکاری نمایند تا مشکلات حل شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: در مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت هستیم و در سه حوزه کار می‌کنیم و در مرحله چهارم به بحث پرسنل و کادر پرستاری می پردازیم.

تامینی با بیان اینکه با مدیریت انجام شده در اجرای طرح تحول نظام سلامت، آسیب های جدی در بیمارستان های خصوصی نداشتیم اظهار کرد: آسیب های جدی در حوزه پزشکی به دلیل تخلف برخی افراد در گرفتن زیرمیزی به وجود آمده و باید با متخلفان برخورد شود.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تجهیزات و دارو به خوبی مدیریت می شود و کاهش حدود 40 درصد قیمت تجهیزات و دارو را داریم و سیستم را رقابتی کرده ایم.

تامینی بیان کرد: سرانه درمان ما نسبت به همه کشورهای دنیا پایین تر بود و از سه سال گذشته این سرانه را افزایش داده ایم و کار منطقی است که باید انجام می دادیم.

وی اظهار کرد: باید به بحث مالیات بر درآمد پزشکان توجه ویژه صورت گرفته و مالیات ها با توجه به درآمد این قشر نظام مند شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha