یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱

محققان دانشگاه پزشکی مریلند برای نخستین بار نشان داده‌اند که آسیب‌های نخاعی می‌تواند التهاب گسترده و مداوم مغز را به دنبال داشته باشد و در نهابت منجر به فقدان پیشروندۀ سلول‌های عصبی و مشکلات شناختی و افسردگی شود.

سلامت نیوز: محققان دانشگاه پزشکی مریلند برای نخستین بار نشان داده‌اند که آسیب‌های نخاعی می‌تواند التهاب گسترده و مداوم مغز را به دنبال داشته باشد و در نهابت منجر به فقدان پیشروندۀ سلول‌های عصبی و مشکلات شناختی و افسردگی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، پیش از این، تحقیقات نشان داده بود که آسیب‌های مغزی، حتی آسیب‌های مکرر خفیف می‌تواند باعث آسیب پیشرونده مغزی شود اما این پژوهش برای نخستین بار نشان داده که این گونه آسیب‌های مغزی پیش آمده می‌توانند پس از آسیب‌های نخاعی بروز یابند.

نتایج این تحقیق حاکی از آن است که آسیب‌های نخاعی می‌تواند فقدان پیشرونده سلول‌های مغزی را در مناطق حیاتی مغز به دنبال داشته باشد.

علاوه بر این، محققان مکانیزم مولکولی را کشف کرده‌اند که مسئول این تغییرات است و در پیرو آن نیز داروهای خاصی را شناسایی کرده‌اند که از بروز آسیب‌های متعاقب شامل التهاب، فقدان سلول های مغزی، زوال شناخی و افسردگی جلوگیری می‌کند.

این پژوهش در مجلات "Cell cycle" و "Neuroscience منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha