یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
کد خبر: 127432

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت:آخرین گزارش هایی که به کمیسیون سلامت شورای شهر رسیده نشان می دهد آب تهران از نظر نیترات موجود در آب لب مرز قرار دارد و این تهدید جدی است.

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت:آخرین گزارش هایی که به کمیسیون سلامت شورای شهر رسیده نشان می دهد آب تهران از نظر نیترات موجود در آب لب مرز قرار دارد و این تهدید جدی است.

رحمت الله حافظی در گفتگو با مهر، در پاسخ به اینکه تعزیرات حکومتی تهران از وضعیت سمی بودن میوه های تهران گلایه دارد و حتی کشاورزان هیچ آموزشی برای نوع سموم استفاده شده برای صیفی جات و میوه ها ندیده اند گفت: سه سال قبل شورا مصوبه ای داشت مبنی بر اینکه سازمان میادین میوه و تره بار هر فصل یکبار تمام مواد پروتئینی، صیفی جات و سبزیجات و میوه ها را پایش کرده و به شورا ارائه کند اما پیش از این واکنشی به گزارش ها نشان داده نشد تا اینکه در شورای چهارم به این گزارش ها واکنش نشان دادیم. مثلا زمستان سال گذشته بود که اعلام کردیم میزان سرب در مرغ بیش از استاندارد بود.

حافظی گفت: اول دستگاه های مسئول انکار کردند و بعد هم آزمایشگاه ها را غیر استاندارد خواندند تا اینکه پذیرفتند گزارش ها واقعی بوده است. برای همین شورای راهبردی پایش مواد غذایی تشکیل شد و الان در حال رصد هستند. آخرین گزارش هایی که به کمیسیون سلامت شورای شهر رسیده نشان می دهد آب تهران از نظر نیترات موجود در آب لب مرز قرار دارد و این تهدید جدی است.

وی گفت: در مورد میوه ها باید گفت که می دانیم برخی از میوه ها آلوده است اما نمی دانیم از کجا آمده است. حالا مسئولان قول داده اند میوه ها از مزرعه تا عرضه رصد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha