رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر گفت: در ادامه طرح سفرنامه سلامت با رئیس سازمان محیط زیست گفتگو داشتیم و قرار شد چادرهای محیط زیست را ایجاد کنیم.

سلامت نیوز: رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر گفت: در ادامه طرح سفرنامه سلامت با رئیس سازمان محیط زیست گفتگو داشتیم و قرار شد چادرهای محیط زیست را ایجاد کنیم.

فرحناز رافع در گفتگو با مهر، در مورد آخرین جزئیات اجرای سفرنامه سلامت گفت: این طرح در مرحله اول در ۱۲ استان اجرا می شود که رویکرد آن کاملا ماهیت پیشگیرانه دارد. استقبال مردمی از این طرح باورنکردنی بوده و هم اکنون این طرح در استان گلستان و اصفهان و لرستان در حال اجرا است و بیش از ۹ هزار نفر در طرح مشارکت داشتند و به زودی به استان کرمانشاه می رویم.

وی افزود: در این طرح تمام استانداران، فرمانداران و شهرداران همکاری می کنند و می توان گفت که انقلابی در فعالیت های داوطلبانه و مسیر پیشگیری از بیماری ها رخ داده است. البته چندی قبل با معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست هم گفتگو داشتیم و قرار شد در این طرح چادرهای محیط زیست را هم ایجاد کنیم.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر با بیان اینکه تمامی خدمات تیم های ویژه سفرنامه امید و سلامت رایگان ارائه می شود گفت: اگر در مسیر پیشگیری و معاینه اولیه در چادرهای سلامت هلال احمر بیماری یا سرطان تشخیص داده شد و فرد هزینه معالجه نداشت به هلال احمر استان مراجعه می کند.

فرحناز رافع اظهار داشت: این طرح بسیار بزرگ است چون تیم ویژه ای از پزشک و پیراپزشک بسیج شده اند تا مردم ایران را معاینه رایگان کرده و آموزش پیشگیری از بیماری ها بدهند. اما تنها ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در این طرح دیده شده و واقعا به همکاری صدا و سیما، وزارت رفاه و سایر دستگاه ها نیازداریم.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر با بیان اینکه ۲۷۰۰ نفر بعنوان روسای خانه های داوطلب در ۴ استان در استان اصفهان آموزش می بینند گفت: آموزش در قالب بسته آموزشی بازاریابی اجتماعی و مدیریت منابع انسانی مهمترین محور برنامه های ما برای روسای خانه های داوطلب است.

همچنین در روز داوطلب که آذرماه برگزار می شود تمامی داوطلبان هلال احمر رتبه بندی و درجه بندی می شوند.

اهداف سفرنامه سلامت

    ارزیابی وضعیت رسیدگی عمومی به سلامت روح و جسم شهروندان
    افزایش حداکثری مشارکت مردم به ارزیابی سلامت خود
    آسیب شناسی کاستی ها در حوزه سلامت در جمعیت هلال احمر
    آموزش پیشگیری از بیماری ها به مردم
    تشویق مردم برای ایجاد سمن ها در جامعه

برنامه های اجرایی طرح:

    پیشگیری از سرطان های شایع در زنان
    انجام تست قند و فشارخون
    مشاوره تغذیه برای شهروندان
    حمایت روانی
    سلامت سالمندان
    امداد و آموزش خود امدادی
    ثبت نام از شهروندان برای عضویت در سازمان داوطلبان هلال احمر
    ایجاد خانه داوطلب تخصصی سلامت و امید

نحوه اجرای طرح سفرنامه سلامت

    در هر استان چادرهایی ویژه اجرای طرح برپا می شود
    هر چادر وظیفه انجام یک ماموریت را دارد (چادر سلامت. معاینات. آموزش. کودکان. مشاوره و ...)
    توزیع بروشور و کلاس های آموزشی
    همراهی سمن های همسو در طول اجرای طرح
    ثبت دستاوردهای طرح و ایجاد بانک اطلاعاتی برای هر استان
    ایجاد و تدوین یک الگو برای اجرا در سطح کشور و فدراسیون بین المللی هلال احمر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha