چرا لبه تیز حملات به خاطر فرافکنی نارسایی‌های موجود امر درمان، به سوی پزشکان بی‌دفاع و خدمتگزار و حتی در بسیاری از موارد مظلوم وارد می‌شود.چرا عملکرد درصد قلیل پزشکان را به کل جامعه پزشکی تسری می‌دهید و از تبعات ناگوار آن بیمی ندارید. آنها که خطاکارند باید مورد مواخذه قرار گیرند و محاکمه شوند تا نتیجه اعمال خود را حس کنند. روابط پزشک با بیمار برمبنای احترام، اعتماد، انصاف و قدردانی است و پزشکان نیز لازم است حال بیماران را رعایت کنند و سلامت پاداش گرانبهایی است که نصیب کمتر کسی می‌شود.

چرا به خاطر عده ای زیرمیزی بگیر،کل پزشکان را زیر سئوال می برید؟

سلامت نیوز: چرا لبه تیز حملات به خاطر فرافکنی نارسایی‌های موجود امر درمان، به سوی پزشکان بی‌دفاع و خدمتگزار و حتی در بسیاری از موارد مظلوم وارد می‌شود.چرا عملکرد درصد قلیل پزشکان را به کل جامعه پزشکی تسری می‌دهید و از تبعات ناگوار آن بیمی ندارید. آنها که خطاکارند باید مورد مواخذه قرار گیرند و محاکمه شوند تا نتیجه اعمال خود را حس کنند. روابط پزشک با بیمار برمبنای احترام، اعتماد، انصاف و قدردانی است و پزشکان نیز لازم است حال بیماران را رعایت کنند و سلامت پاداش گرانبهایی است که نصیب کمتر کسی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، محمدمهدی حفیظی، عضو هیات‌مدیره سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ در سرمقاله روزنامه سپید نوشت: این روزها به هر محفل و مجلسی که قدم بگذاریم، بحت اعلامیه‌های مختلف متولیان امر پزشکی و درمان نقل محافل است که همزمان با اعلان طرح تحول نظام سلامت به‌طور مکرر شماره تلفن‌هایی را در رسانه‌ها اعلام کرده‌اند. به پزشکان هشدار می‌دهند و بیماران را ترغیب به پیگیری می‌کنند. نه تنها این موضوع در مجالس پزشکی مورد گفتگوست، بلکه بین مردم عادی و بیماران عکس‌العمل‌های مختلفی را باعث شده و امیدهایی را آفریده است.

می‌خواستم بی‌تفاوت از کنار همه این موضوعات بگذرم، زیرا که می‌دانم سلامت در کنار است ولی به مصداق دو چیز طیره عقل است؛ دم فرو بستن به وقت گفتن و گفتن به وقت خاموشی، وظیفه خود دانستم به‌طور مجمل اشاراتی داشته باشم. شاید مقبول طبع آگاهان و دلسوزان جامعه پزشکی قرار گیرد و نظر صاحبنظران را جلب کند و دفاعی کرده باشم از جامعه پرافتخار پزشکی که اکثریت آنها خدمت به بیماران را وظیفه خود می‌دانند.

طرح تحول نظام سلامت بعد از سال‌های بی‌اعتنایی و عدم‌توجه به واقعیات ملموس، حال که به مرحله اجرا درآمده است، می‌تواند پس از رفع مشکلات و بازبینی مجدد راهگشا باشد و روزنه‌ای باشد که نور امیدی را جلوه‌گر سازد. سالیان طولانی باوجود تورم بالای چهل درصد و افزایش هزینه‌ها در همه ابعاد پزشکی هیچ‌گونه تغییری در تعرفه‌های پزشکی حاصل نشده بود .

این امر باعث نارضایتی و شکایت پزشکان به‌خصوص در تعرفه بیمه‌های مختلف شده بود و شکایت بیماران را نیز به همراه داشت. طرح جدید سلامت به‌خصوص در مورد بیمه‌ها می‌تواند تاحدی حقوق از دست‌رفته پزشکان را جبران کند. اما برخورد ناروایی که به جامعه پزشکی روا می‌شود و کلماتی توهین‌آمیز مثل رشوه، تعطیلی مطب، لغو جواز طبابت و نظایر آن می‌شود، شایسته نیست. به هر تخلفی باید به‌طور قانونی برخورد و مطابق جرم، حکم داده شود.[quote-left] روابط پزشک با بیمار برمبنای احترام، اعتماد، انصاف و قدردانی است و پزشکان نیز لازم است حال بیماران را رعایت کنند و سلامت پاداش گرانبهایی است که نصیب کمتر کسی می‌شود. پس به آن افتخار می کنیم و آن را پایدار نگه می داریم.[/quote-left]

به زعم همه آگاهان و حتی متولیان امر درمان، جامعه فاخر پزشکی امروز ایران از چنان عظمت و سربلندی برخوردار است که می‌تواند در دنیا مقامی بلند و افتخارآمیز داشته باشد. سال‌های طولانی است که پزشکان ایرانی دوشادوش پزشکان ممالک پیشرفته در عرصه پزشکی با جلوه‌ای درخشان به مردم خدمت می‌کنند و با عملکرد ایشان از صرف میلیون‌ها دلار هزینه برای اعزام بیماران به خارج صرفه‌جویی می‌شود.پزشکان ایرانی دوشادوش رزمندگان، جهاد و ایثار کرده و فدایی داده‌اند، ماندن در ایران را با همه تنگناها و ناروایی‌ها به رفتن خارج ترجیح داده‌اند، در حوادث مختلف مثل زلزله، سیل، جنگ، بیماری به درمان بیماران پرداخته‌اند. در نقاط محروم و دورافتاده کمر همت به خدمت بسته‌اند. چگونه عملکرد اندکی زیاده‌خواه، ناهماهنگ با اکثریت پزشکان، باعث شده است که این زحمات و ایثارگری‌ها نادیده شود و جامعه پرافتخار پزشکی ایران مورد بی مهری قرار گیرند.

اگر عده‌ای قلیل در معرض اتهام قرار گیرند، چرا در مقابل خدمات و ایثارگری‌های اکثریت پزشکان جامعه پزشکی مورد تقدیر قرار نمی‌گیرد و گاهی به‌طور مستقیم و غیرمستقیم خدمات کل جامعه پزشکی زیر سوال می‌رود. انتشار بعضی از کاریکاتورها که جراحی را نشان می‌دهد که با پنس جراحی مشغول درآوردن پول از جیب بیمار است، امری تاسف بار بوده و لازم است جامعه جراحان و نظام پزشکی برعلیه آن اعلام جرم کنند. نحوه اطلاع‌رسانی و جو بی‌اعتمادی و اهانت برخی افراد نه در شان نظام پزشکی و نه در شان جامعه پزشکی است.

چرا لبه تیز حملات به خاطر فرافکنی نارسایی‌های موجود امر درمان، به سوی پزشکان بی‌دفاع و خدمتگزار و حتی در بسیاری از موارد مظلوم وارد می‌شود.

چرا عملکرد درصد قلیل پزشکان را به کل جامعه پزشکی تسری می‌دهید و از تبعات ناگوار آن بیمی ندارید. آنها که خطاکارند باید مورد مواخذه قرار گیرند و محاکمه شوند تا نتیجه اعمال خود را حس کنند. روابط پزشک با بیمار برمبنای احترام، اعتماد، انصاف و قدردانی است و پزشکان نیز لازم است حال بیماران را رعایت کنند و سلامت پاداش گرانبهایی است که نصیب کمتر کسی می‌شود. پس به آن افتخار می کنیم و آن را پایدار نگه می داریم.

اکثریت پزشکان مایلند رابطه مالی بین آنها و بیماران قطع شود و وقتی احساس کنند حقوق آنها ایفاد می‌شود، راضی ترند. حتی اکثریت آنها معتقدند وقتی رابطه مالی بین آنها و بیماران قطع و به طرق دیگر جبران شود، بیماران اعتماد بیشتری به آنها خواهند داشت و احترام آنها محفوظ تر خواهد ماند.

به‌طور مسلم اکثریت پزشکان خدمت به بیماران و محرومان را سرلوحه اقدامات خود قرار داده و می‌دهند و هیچ‌گاه ناسپاسی‌ها مانع خدمتگزاری آنها نخواهد شد.

پزشکان انتظار دارند در مقابل آن همه خدماتی که انجام می‌دهند حقوق قانونی آنها رعایت و مورد اعتماد و احترام قرار داشته باشند. هر نوع بی‌اعتمادی از هرطرف، حتی پزشکان سبب بی‌اعتمادی مردم شده و خسران زیاد به بار خواهد آورد. هوشیار باشیم که همواره با عملکرد خود اعتماد و احترام را محکم و با صلابت نگهداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    4 9
    سلام یه سوال داشتم واقعا پزشکان عزیز به چقدر درامد راضی می شن درامد پزشکان رو با متخصصین و نخبه های سایر رشته ها مقایسه کردین؟ قابل مقایسه میست ولی بازم آقایون ناراضی بوده و هستن واقعا عده قلیلی زیر میزی می گرفتن؟ به خدا فقط عده خیلی قلیلی شاید نمی گرفتن که اگه الانم ازم بپرسین به خدا تو شهر خودمون که کسی رو سراغ ندارم
  • عبداله ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 8
    بادرود آقای ......متخصص زنان حدودپنجاه میلیون به بالادرماه ازبیمارستان میگیره ولی بابت هرعمل ساده سزارین سه میلیون وپانصدهزارتومان میگیره اصلن یه پزشک که وضع مالی خوبی نداشته باشه پیداکنین خیلی هاشون دیگه الان خانواده شون رواروپاوامریکامیفرستن و مشکل ازماست که فکرمیکنیم کاری برامون میکنن کی کاری کنه نماینده ..... یادولت که ..... ومشکل اصلی خودشه