یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
کد خبر: 127442

روغن زیتون به دلیل دارا بودن چربی‌های غیراشباع، سالم بوده و موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود.

سلامت نیوز: روغن زیتون به دلیل دارا بودن چربی‌های غیراشباع، سالم بوده و موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان آمریکایی اظهار کردند: با وجود سالم بودن این روغن برخی افراد روش استفاده و نگهداری از آن را نمی‌دانند و جهت بهره‌مندی از مزایای آن باید از پنج اشتباه اجتناب شود.

- خرید روغن زیتون سبک به دلیل ذخیره کالری: روغن زیتون سبک به دلیل تصفیه شدن دارای طعم متفاوتی است. البته صرفا با مشاهده برچسب «سبک» نمی‌توان نوع روغن زیتون با کالری کم را تشخیص داد.

- پخت و پز با روغن زیتون خالص: برخی بر این باورند که استفاده از روغن زیتون خالص تنها برای تزیین غذا، سالاد و دیگر غذاهای بدون نیاز به پخت استفاده می‌شود؛ در حالی که این روغن زیتون دارای دود کمتری است. این نوع روغن زیتون بسیار خالص است و فواید سلامتی بسیاری دارد و استفاده از آن برای سلامت قلب بهتر از دیگر انواع روغن زیتون است.

- روغن زیتون با طعم تلخ: تلخ شدن طعم روغن زیتون به معنای از بین رفتن و فاسد شدن آن نیست، بلکه به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌های موجود در آن است.

- نگهداری آن در کنار اجاق گاز: هرگز روغن زیتون را در کنار اجاق گاز نگهداری نکنید. گرما موجب خراب شدن سریع روغن زیتون می‌شود. آن را داخل شیشه‌های تیره و در مکان خنکی دور از نور مستقیم قرار دهید.

- ذخیره‌سازی بیش از اندازه: روغن زیتون را نباید مانند دیگر روغن‌ها به میزان زیادی خریداری کرد. نگهداری آن نهایتا به مدت 6 هفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha