رئیس پزشکی قانونی کشور گفت: ‌۴۹ درصد تلفات حوادث رانندگی را عابرین پیاده تشکیل می‌دهند که ۵۰ درصد عامل فوت ضربه به سر است.

سلامت نیوز: رئیس پزشکی قانونی کشور گفت: ‌۴۹ درصد تلفات حوادث رانندگی را عابرین پیاده تشکیل می‌دهند که ۵۰ درصد عامل فوت ضربه به سر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه تعداد تلفات جاده‌ای در استان تهران در سال 92 به هزار و 436 نفر و در شهر تهران 836 نفر رسیده است، گفت: نسبت تلفات جاده‌ای در شهر تهران به کل کشور در سال 92 به میزان 4.6 درصد کاهش داشته است.

وی افزود:‌ 85 درصد از تلفات شهر تهران را مرد تشکیل داده‌اند و 15 درصد هم کشته‌ شدگان زن بوده است.

شجاعی اظهار داشت: 49 درصد تلفات سهم عابرین پیاده بوده و بعد از آن راکبین موتورسیکلت با 26 درصد در رتبه دوم تلفات شهر تهران قرار دارند.

رئیس پزشکی قانونی کشور با اشاره به تلفات و تفکیک خودروها گفت: بی‌خودروها بیشترین سهم تلفات را داشته‌اند و بعد از آن موتورسیکلت‌ها، سواری و وانت‌بارها در رده‌‌های بعدی قرار دارند.

وی تصریح کرد: متوفیان 50 سال به بالا با 58 درصد بیشترین تلفات محسوب می‌شدند و 50 درصد به دلیل ضربه به سر، 31 درصد چند علتی، 2.4 درصد شکستی‌های متعدد و 8.3 درصد به دلیل خونریزی فوت کرده‌اند.

شجاعی اظهار داشت: منطقه 20 شهرداری رکوردار عابرین متوفی است و منطقه 15 رکودار بیشترین موتورسوار و منطقه 22 کمترین تلفات موتورسواری را دارد. همچنین تلفات عابرین پیاده در سال 92 نسبت به سال 91، 20.8 درصد کاهش داشته است.

وی درباره محل فوت نیز گفت: 58.5 درصد از فوت شدگان در بیمارستان بوده‌اند و 30.7 درصد در محل حادثه جان سپرده‌اند. همچنین 87.4 درصد از مجروحان توسط آمبولانس به بیمارستان‌ها منتقل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha