سه‌مرد که سوار بر خودرویی شبیه به تاکسی، زنی را مورد تعرض قرار داده و اموالش را به سرقت برده‌ بودند، دستگیر شدند.

سلامت نیوز: سه‌مرد که سوار بر خودرویی شبیه به تاکسی، زنی را مورد تعرض قرار داده و اموالش را به سرقت برده‌ بودند، دستگیر شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، زنی 27ساله سومین روز ماه جاری با مراجعه به یکی از کلانتری‌های شرق تهران به ماموران اعلام کرد سرنشینان تاکسی پژو405 زردرنگ اموالش را سرقت کرده و او را نیز با تهدید به مرگ و استفاده از سلاح سرد مورد آزارواذیت قرار داده‌اند.
این پرونده با موضوع «سرقت‌به‌عنف همراه با آزار و اذیت» به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران، برای رسیدگی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت. شاکی پس از حضور در اداره شانزدهم به کارآگاهان گفت: «ساعت هشت‌صبح روز حادثه به قصد رفتن به محل کارم در بلوار ارتش به مقصد فلکه چهارم تهرانپارس سوار پژو405 زردرنگ با سه‌سرنشین شدم. لحظاتی بعد ناگهان راننده به سمت جاده تلو تغییر مسیر داد و همین موضوع باعث اعتراض من شد اما سرنشینان خودرو با مشت و لگد ضرباتی به من زدند و راننده خودرو نیز چاقویی را به سرنشین عقب داد. این شخص چاقو را زیر گلویم گذاشت و مجبور به سکوت شدم. سرنشینان خودرو وسایل داخل کیف همراهم را بازرسی کردند و من که در آن شرایط فقط به فکر نجات از دست آنها بودم، تصمیم گرفتم تمامی اموالم را بدهم تا شاید من را رها کنند.»
شاکی در ادامه اظهارات خود گفت: «سرنشینان پژو405 زردرنگ تمامی اموال باارزش همراهم از قبیل وجه نقد، گوشی تلفن همراه و حتی چندتکه کوچک طلا را سرقت کرده و هیچ پولی برایم باقی نگذاشتند. همزمان با سرقت راننده نیز به سمت جاده تلو حرکت می‌کرد. تصور می‌کردم آنها پس از سرقت مرا رها خواهند کرد، اما با توقف خودرو متوجه نیت کثیف آنها شدم. قصد داشتم با آنها درگیر شوم و خود را نجات بدهم اما آنها سه نفر بودند و با حالتی دیوانه‌وار، با چاقو من را تهدید به کشتن کردند و مورد آزارجنسی قرار دادند. سپس من را در بیابان‌های جاده رها کردند و با خودروشان از محل دور شدند.»
کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات این زن با بهره‌گیری از تمامی بانک‌های اطلاعاتی به بررسی سرقت‌های مشابه با خودرو پژو405 زردرنگ پرداختند و متوجه شدند سازمان تاکسیرانی در گزارشی اعلام کرده است گشت تاکسیرانی روز سوم‌آبان در حوالی منطقه لشگرک (نزدیک به محل وقوع جنایت) خودرو پژو405 را که شماره پلاک آن شخصی بود اما رنگ زرد آن کاملا به رنگ زرد خودروهای تاکسی شباهت دارد مشاهده کرد و دستور توقف داد اما این خودرو از محل متواری شد.
ماموران پس از آنکه پلاک خودرو پژو405 را به‌دست آوردند آخرین مالک آن را که جوانی 28ساله به نام هومن است، شناسایی کردند. شاکی بعد از دیدن عکس هومن او را شناخت و تایید کرد این مرد یکی از سه‌متجاوز است. به این ترتیب هومن ساعت 15چهارشنبه هفته پیش در منطقه پاکدشت دستگیر و خودرو پژو 405 زردرنگ نیز از وی کشف و توقیف شد.
متهم که منکر هرگونه سرقت‌به‌عنف و آزار جنسی بود پس از مواجه حضوری با شاکی مجبور به اعتراف شد و دوهمدست خود را به نام‌های ولی (32ساله) و حسین (27ساله) معرفی کرد. پس از آن دومتهم دیگر در «قیام‌دشت» و «پاکدشت» دستگیر و برای ادامه تحقیقات به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.
سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، در این‌باره می‌گوید: «با بررسی ارکان هویتی خودرو توقیف شده از متهمان مشخص شد رنگ اصلی خودرو، سبز است اما توسط مالک آن تغییر داده شده و این خودرو بر خلاف تصور شاکی که در تحقیقات اولیه عنوان کرده بود که سوار تاکسی شده، به هیچ عنوان تاکسی نبوده و خودرو شخصی است.»
سرهنگ حاجی‌زاده با اشاره به آغاز تحقیقات برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی توسط متهمان گفت: «باتوجه به اعتراف صریح هر سه‌متهم به سرقت‌به‌عنف و آزار و اذیت شاکی، قرار بازداشت موقت توسط بازپرس پرونده صادر شده و هر سه‌متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند. از کلیه شکات و مالباختگانی که با این شیوه و توسط سرنشنیان پژو405 زردرنگ مشابه تاکسی مورد سرقت، زورگیری و... قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان به این اداره واقع در خیابان وحدت‌اسلامی مراجعه کنند.»
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha