رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه مجلس با حمایت‌های خود 7800 میلیارد تومان را جدای از اعتبارات سلامت در اختیار این بخش قرار داد، گفت: اجرای طرح تحول سلامت در برنامه سوم و چهارم توسعه ذکر شده بود اما متاسفانه مدیری برای اجرای دقیق آن وجود نداشت.

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه مجلس با حمایت‌های خود 7800 میلیارد تومان را جدای از اعتبارات سلامت در اختیار این بخش قرار داد، گفت: اجرای طرح تحول سلامت در برنامه سوم و چهارم توسعه ذکر شده بود اما متاسفانه مدیری برای اجرای دقیق آن وجود نداشت.

عبدالرضا عزیزی در گفت وگو با خانه ملت، با مثبت ارزیابی کردن اجرای طرح تحول سلامت، افزود: بدون‌شک شاه بیت خروجی دولت یازدهم طرح تحول سلامت است و در واقع باید به رئیس جمهور دست مریزاد گفت که با درنظر گرفتن اعتبارات لازم کمک ویژه‌ای به اجرای این طرح کرد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ناگفته نماند که نمایندگان مجلس نیز 10 درصد از هدفمندی یارانه‌ها یعنی 4800 میلیارد تومان و همچنین یک درصد مالیات بر ارزش افزوده یعنی 3 هزار میلیارد تومان را به حوزه سلامت اختصاص دادند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه مجلس با حمایت‌های خود 7800 میلیارد تومان را جدای از اعتبارات سلامت در اختیار این بخش قرار داد، تصریح کرد: اجرای طرح تحول سلامت در برنامه سوم و چهارم توسعه ذکر شده بود اما متاسفانه مدیری برای اجرای دقیق آن وجود نداشت که امروز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حمایت رئیس جمهور به خوبی توانست این طرح را اجرایی کند.

عزیزی با یادآوری اجرای گام سوم طرح تحول سلامت مبنی بر افزایش تعرفه‌ها و جلوگیری از پدیده زیرمیزی، تاکید کرد: طی سال‌های گذشته در شهرستان شیروان همه بیماران به پزشک زیرمیزی پرداخت کرده بودند اما بعد از اجرای طرح تحول سلامت حتی یک بیمار نیز متحمل پرداخت هزینه‌های گزاف نشده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم از اجرای طرح تحول سلامت رضایت کامل دارند،‌ افزود: البته هنوز مراحل طرح تحول سلامت مانند پیشگیری از بیماری‌ها به طور کامل اجرایی نشده است و بدون‌شک با گذشت زمان و اجرای دقیق آن، مشکلات نیز بیش از گذشته رفع خواهد شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در گذشته بیمار برای استفاده از یک پلاتین مجبور به پرداخت 5 میلیون تومان بود که اکنون با اجرای این طرح حدود 95 درصد این رقم از سوی دولت پرداخت می‌شود؛ با اجرای این طرح روستاییان 3 درصد و شهرنشینان نیز 6 درصد از هزینه‌های درمان را پرداخت می‌کنند که این نیز نشان از اجرای درست طرح دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمود ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    2 0
    سلام جناب عزیزی عزیز! تازه یک ماه هم از اجرای فاز سوم نمیگذره شما چطور این حرفها رو می زنی؟ احتمالا شما با افرادی که بیمار نشده و مراجعه نکرده اند رضایت سنجی را انجام داده اید. هنوز هیچ نشده الکی این حرفها را چطور به خورد مرم می دهیدو والله ما که نمی بینیم چیزی عوض شده باشه. شما چشماتونو به واقعیتها بستیدو کور کورانه از جنا حتون شاید حمایت می کنید.