تعداد روزهای سالم هوای تهران، امسال نسبت به سال 1390 افزایش دو برابری داشته است.

سلامت نیوز: تعداد روزهای سالم هوای تهران، امسال نسبت به سال 1390 افزایش دو برابری داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست پام؛ بر اساس داده های ثبت شده در ایستگاه های سنجش آلودگی هوای تهران تعداد روزهای سالم در تهران، از 72 روز در سال 1390 به 146 روز در سال 1393 رسیده است که افزایش دو برابری روزهای سالم را نسبت به سه سال گذشته نشان می دهد.

در همین حال گزارش ها حاکی است این بهبود شرایط علاوه بر ثبت در دستگاه های سنجش آلودگی هوا از چشم شهروندان نیز پنهان نمانده است و بسیاری از شهروندان بر آن صحه می گذارند.

 بر اساس استاندارد شماره 4909 سازمان ملی استاندارد بنزین مشمول استاندارد اجباری است که میزان بنزن آن باید زیر 1 درصد  حجمی باشد؛ این در حالی است که در بنزین تولید شده توسط پتروشیمی ها این میزان  6  در صد حجمی در سال 91 بوده است.

بر اساس آمارهایی رسمی غلظت آلاینده بنزن در هوای تهران بر حسب پی پی بی در میدان تجریش 1011 ، میدان شهر ری 736 ، میدان پونک 402 ، میدان انقلاب 586 ، میدان آزادی 134 و میدان تهرانپارس 386 پی پی بی بوده است.

 توقف استفاده از بنزین پتروشیمی در سوخت مصرفی، ارتقای استاندارد خودروهای سواری به یورو 4 پس از 9 سال، تهیه حدود مجاز خروجی از واحدهای صنعتی ، تدوین حدود مجاز معاینه فنی برخی اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست برای بهبود کیفیت هوای تهران است.

همچنین داده ها می گویند روزهای مطلوب امسال 76 درصد است که  در سال 90 این رقم 40 درصد بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha