روانشناسان به تازگی دریافتند که انزوای اجتماعی رابطه مستقیمی با احساس بیشتر سرمای محیط دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی بی سی، تیم تحقیقاتی دانشگاه تورنتو در تازه ترین بررسی های خود دریافتند، افرادی که احساس انزوا می کنند نسبت افراد اجتماعی تر، سرمای بیشتری را احساس می کنند.
این دانشمندان همچنین اعلام کردند که افراد منزوی و گوشه گیر در زمان نادیده گرفته شدن تمایل بیشتری به خوردن سوپ داغ و نوشیدنی های گرم دارند.
بنا به گفته یک روانشناس انگلیسی کشف این داده ها به افرادی که احساس تنهایی و انزوا می کنند بسیار کمک خواهد کرد به خصوص در فصل زمستان.
دانشمندان در اولین مطالعات خود، 65 دانشجو را به دو گروه تقسیم کردند. یکی از گروهها تجارب شخصی خود در زمینه اجتماعی بودن و منزوی بودن و احساس تنهایی کردنشان را به خاطر آوردند.
گروه دیگر زمانی را که در یک جمع اجتماعی پذیرفته شده بودند را به یاد آوردند و سپس محققان از تمام شرکت کنندگان درخواست کردند در حین یادآوری موقعیت های مذکور دمای اتاقی که در آن حضور داشتند و مورد آزمایش قرار می گرفتند را تخمین بزنند.
دمای تخمینی از 12 درجه سانتی گراد تا 40 درجه سانتی گراد متغیر بود و افردی که احساس انزوا و تنهایی می کردند، دمای اتاق را بسیار پایین تر از حد دمای واقعی اتاق تخمین زدند.
در آزمایش دوم، محققان از 52 دانشجو درخواست کردند که یک بازی کامپیوتری که در آن از توپ استفاده می شد، را اجرا کنند.
این بازی طوری طراحی شده بود که برخی از داوطلبان در بازی دفعات زیادی توپ دریافت می کردند اما گروه دیگر در بازی نادیده گرفته می شدند.
بعد از انجام این بازی کامپیوتری از شرکت کنندگان درخواست شد که میزان اشتیاق خود به مصرف قهوه داغ، کلوچه، نوشیدنی ملایم و یا سوپ بسیار داغ را اعلام کنند.
نتایج آزمایشات حاکی از آن بود، افرادی که در بازی نادیده گرفته شده بودند نسبت به دیگر افراد تمایل به مصرف سوپ بسیار داغ و قهوه داغ داشتند.
محققان پس از انجام آزمایشات بسیار و بررسی های خود اعلام کردند که نتایج این بررسی ها نشان می دهد که تنهایی و انزوا نوعی احساس سرما در افراد ایجاد می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha