عضو کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رسیدن فصل سرما و احتمال مرگ کارتن خواب ها گفت: بودجه لازم و امکانات کافی برای ساماندهی این افراد وجود ندارد.

سلامت نیوز: عضو کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رسیدن فصل سرما و احتمال مرگ کارتن خواب ها گفت: بودجه لازم و امکانات کافی برای ساماندهی این افراد وجود ندارد.

علیرضا محجوب در گفت و گو با پانا با فرا رسیدن فصل سرمادر خصوص وضعیت کارتن خواب‌های شهر تهران گفت: آمار دقیقی در خصوص کارتن خواب ها وجود ندارد، زیرا مسافرهای بی جا و مکان  و کودکان فراری و زنان بدسرپرست و ... هم جزو این آمار به حساب می آیند، بنابراین نمی توان به طور  دقیق آمار این افراد را ارایه کرد.

وی ادامه داد : کارتن خواب ها کسانی هستند که هیچ نوع وابستگی به هیچ جائی ندارند و بعضی از افراد که خانه های خود را ترک کرده اند هم ممکن است به این نوع فضاها پناه ببرند .

وی گفت: در کشور ما کار مشترکی بین شهرداری و دیگر نهادها در این زمینه صورت نگرفته است و مسولان شهرداری هم انتظار دارند دیگر نهادها به آنها کمک کند که البته این وظیفه مهم حتی در کشورهای دیگر بر عهده شهرداری است.

محجوب با توجه به اینکه علاوه بر شهرداری، کمک دیگر نهادهای لازم و ضروری دانست و گفت: علاوه بر شهرداری تهران باید دستگاه های حمایتی دیگر در زمینه حمایت از کارتن خوابها ورود کنند.

به گفته وی  بعضی از دستگاههای حمایت کننده کارتن خواب ها  بودجه و  امکانات لازم و کافی برا یتحت پوشش قرار دادن این افراد ندارند.

عضو کمسیون اجتماعی شورای اسلامی در ادامه برای پیشگیری از معضل بی خانمانی افزود: با توجه به اینکه شهرداری در گذشته این بی خانمان را زیر پوشش خود قرار داده است، از این پس هم می تواند چتر حمایتی خود را بر سر این افراد داشته باشد.

وی به راهکارهای موجود برای کمک و جمع آوری به این افراد اشاره کرد و گفت: یکی از راهکارها این است که شرکت های که در اطراف تهران فعالند و نیازمند نیروی کار ،توسط موسساتی معرفی شوند و این شرکت ها حاضرند که در کنار کار به این افراد جای خواب هم بدهند، بنابراین خیل عظیمی از این افراد را می توان به این طرق ساماندهی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha