دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 127527

با ورزش کردن، سالم خوردن و خواب کافی سعی می کنید سلامت خود را حفظ کنید؛ اما خوردن تنقلات بعد از ورزش، تلاش شما را برای کاهش وزن بی ثمر می کند.

مواد غذایی که نباید بعد از ۸ شب مصرف کرد

سلامت نیوز: با ورزش کردن، سالم خوردن و خواب کافی سعی می کنید سلامت خود را حفظ کنید؛ اما خوردن تنقلات بعد از ورزش، تلاش شما را برای کاهش وزن بی ثمر می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، همچنین مصرف برخی از مواد غذایی قبل از خواب، سبب ایجاد اختلال در خوابیدن می شود بنابراین برای داشتن خوابی آرام، این مواد غذایی را نباید بعد از ساعت ۸ شب مصرف کنید.

شکلات: اگر چه شکلات تلخ، اسنک سالمی است که حاوی منیزیم و آنتی اکسیدان است اما کافئین موجود در آن می تواند باعث بی خوابی شود.

کره مغز میوه: مغز میوه، منبع چربی سالم است و می تواند در کاهش وزن موثر باشد. اما روند هضم چربی ها خیلی کند است و در صورت مصرف زیاد، تمامی شب در معده می ماند.

هله هوله: گاهی پیش می آید که هوس خوردن هله هوله قبل از خواب می کنیم اما باید بدانیم که این مواد حاوی میزان بالای قند تصفیه شده و چربی اشباع شده است.

از طرفی مصرف این نوع مواد، باعث می شود که خواب های بد ببینیم.

غذاهای تند: برای داشتن خواب راحت، از خوردن غذاهای پر ادویه و تند بپرهیزید زیرا این نوع غذاها با افزایش دمای بدن به طور موقت باعث بی خوابی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha