پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12753

وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این وزارتخانه آیین نامه سلامت کارکنان دولت را بر اساس مصوبه اخیر شورایعالی سلامت تدوین می کند .

دکتر "کامران باقری لنکرانی" ‌روز سه شنبه در حاشیه برگزاری مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید دانشگاه علوم پزشکی ایران به خبرنگاران گفت: موقعیتی که کارکنان دولت در آن کار می کنند از جمله شیوه نشستن و ارتقاع میز و صندلی آنان بسیار مهم است و وضعیت نامناسب کاری آنان ممکن است باعث بروز مشکلاتی از جمله مشکلات عضلانی و اسکلتی شود .
باقری لنکرانی افزود: براساس مصوبه شورایعالی سلامت ، دستگاه ها نیز موظفند با برنامه زمان بندی شده و در چارچوب آیین نامه ای که وزارت بهداشت تدوین می کند ، برنامه های سلامت کارکنان خود را اجرایی و عملیاتی کرده تا در محیط کار شاهد مخاطرات شغلی به دلیل بحث های حرفه ای نباشیم.
*** بسته تندرستی سالمندان تدوین شد
وی همچنین به تدوین بسته تندرستی سالمندان اشاره کرد و گفت:‌ با توجه به اینکه موضوع مراقبت از سالمندان در وزارت بهداشت خیلی جدی دنبال می شود در حدود 42 شهرستان به صورت پایلوت این بسته تندرستی اجرا شده و درزمان حاضر نیز مشغول جمع بندی این فعالیت ها در شهرستان های یاد شده هستیم .
وی تاکید کرد : نکته مهمی که در مراقبت از سالمندان وجود دارد فقط به مراقبت طبی آنها محدود نمی شود بلکه باید سایر نیازهای آنان از جمله نیازهای روحی و عاطفی آنان را نیز لحاظ کرد .
وزیر بهداشت اظهارامیدواری کرد که بحث مراقبت از سالمندان با توجه به جمع بندی ها و مطالعاتی که به صورت پایلوت در 42شهرستان در حال انجام است نه تنها در بودجه سال آینده بلکه در قانون توسعه پنجم نیز مفادی برای آن پیش بینی و به صورت قانونمند پیگیری شود .
*** کاهش 500 میلیارد ریالی صادرات یک شرکت دارویی به ایران
باقری لنکرانی به تصمیمات اخیر وزارت بهداشت در خصوص وضعیت دارو در کشور گفت: تصمیماتی که امسال وزارت بهداشت داشته، باعث شده است که صادرات یکی از شرکت های صادر کننده دارو به ایران 500 میلیارد ریال کاهش یابد.
وی گفت:‌ با کاهش صادرات شرکت خارجی یاد شده برخی افراد نیز مصاحبه هایی را با رسانه ها برای موج سازی انجام دادند که وقتی این مصاحبه ها پیگیری شد ریشه اش به شرکت یاد شده باز می گشت که صادرات دارویی اش به ایران کم شده بود .
وزیر بهداشت ادامه داد: برخی مطالبی که برای دارو درج شده و موج آن ایجاد شده، صورتی در زیر دارد.
*** طرح پرونده الکترونیک سلامت در یک برنامه 10 ساله به نتیجه می رسد
وی به طرح پرونده الکترونیک سلامت اشاره کرد و گفت در جلسه اخیر شورایعالی سلامت مصوب شده این طرح در یک برنامه 10 ساله به نتیجه برسد .
وزیر بهداشت اظهارداشت : این وزارتخانه آمادگی کشوری کردن پرونده الکترونیک سلامت را که الان در چند شهرستان از جمله بابلسر به صورت پایلوت در حال اجرا است دارد
*** در افزایش ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی نباید بی گدار به آب زد
باقری لنکرانی با اشاره به تصویب کلیات طرح افزایش ظرفیت دانشگاه ها اظهارداشت: باید ببینیم متن نهایی این موضوع چه می شود اما آنچه که به صورت قانون ابلاغ شود را انجام می دهیم .
وی با بیان اینکه طبق قانون برنامه چهارم توسعه باید ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته های علوم پزشکی متناسب با نیاز جامعه و بازار کار باشد، اظهارداشت: نباید در افزایش ظرفیت ها بی گدار به آب بزنیم که نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه مشکلاتی را هم ایجاد می کند .
*** درمان بیماران صعب العلاج با گستردگی بیشتری پیگیری می شود
لنکرانی با بیان اینکه درمان بیماران صعب العلاج با گستردگی بیشتری نسبت به سال گذشته پیگیری می شود .
وزیر بهداشت گفت: درراستای این برنامه 30 مرکز برای درمان رایگان پنج نوع سرطان شایع در کشور مثل سال گذشته به کار خود ادامه می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha