اکثر بیمارستانها از نظر تجهیزات پاتولوژی دچار مشکل هستند و در بعضی موارد مجبورند بیمار را جهت آزمایشات تكمیلی به مراکز دیگر ارجاع دهند.

بیمارستانها در تامین تجهیزات پاتولوژی دچار مشکل هستند

سلامت نیوز: اکثر بیمارستانها از نظر تجهیزات پاتولوژی دچار مشکل هستند و در بعضی موارد مجبورند بیمار را جهت آزمایشات تكمیلی به مراکز دیگر ارجاع دهند.

به گزارش سلامت نیوز، محمدرضا جلالی ندوشن پاتولوژیست و دبیر جشنواره اساتید دكتر بهادری و دكتر دبیری با اشاره بر اینکه امکانات بیمارستانها و مراکز درمانی جوابگوی بیماران نیست گفت:امکانات به هیچ وجه جوابگو نیست؛ چراکه پاتولوژی علم تشخیصی است، دستگاههاو امكانات تشخیصی هم روز به روز در حال گسترش هستند .

وی ضمن مقایسه امکانات داخلی با نیازهای موجودعنوان کرد:  اساس  تشخیص به طور کلی در این سالها تفاوت کرده است، در همه جای دنیا تجهیزات و فناوریها کاملا به روز شده است . تجهیزات بسیار گرانقیمت است و در اکثر موارد نمی توانیم آنها را تهیه کنیم و ناچاریم از همان دستگاههای قبلی استفاده کنیم .

این پاتولوژیست درباره امکانات تجهیزاتی بیمارستانها گفت: بعضی از بیمارستانها امکانات ویژه ای برای کار دارند اما اکثریت بیمارستانها ابزارهای تشخیصیشان مربوط به 20 سال پیش است و خیلی تفاوتی نکرده است.

وی با اشاره بر اینکه این موضوع در روند تشخیص به موقع و درمان خلل ایجلاد می کند گفت: اگر بیمارستانی تجهیزات لازم را نداشته باشد ناچار است بیمار را به مرکزی دیگر ارجاع دهد اما این کار با تاخیر انجام می شود که گاهی ممکن است در تشخیص و روند درمان مشکل ایجاد کند و گاهی انتقال از شهری به شهر دیگر انجام می گیرد که همه اینها ممکن است آسیب برساند .

دبیر جشنواره اساتید دكتر بهادری و دكتر دبیری همچنین به زمان برگزاری  جشنواره اشاره کرد و افزود: جشنواره 19 آذر در محل سالن همایشهای رازی برگزار می شود .در این دوره از پنج پاتولوژیستی که به عنوان مدرس دوره های باز آموزی را برگزار می کنند تقدیر به عمل می آید. یک کتاب پاتولوژی که در چهار سال اخیر در ایران منتشر شده و دو پایان نامه ای که در سال اخیر دفاع شده است نیز از بین کاندیداها انتخاب خواهد شد و منتخبین همایش جوایزی به اضافه تندیس این همایش دریافت خواهند کرد.

وی در پایان گفت: این همایش کاملا پژوهشی است و دستاوردهای تشخیصی که یکی از عناوین مهم و قابل بحث این همایش به شمار می رود در همین مقالات پژوهشی جستجو می شود.همچنین 9 مقاله نیز انتخاب می شوند كه در واقع از جمله دستاوردهای ایران در زمینه پاتولوژی هستند.

شانزدهمین همایش سالانه آسیب شناسی و طب آزمایشگاه 19 لغایت 21 آذر 93 در مرکز همایش های بین المللی رازی برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha