دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 127535

نتایج مطالعه جدید محققان آمریکایی نشان می دهد که دویدن منظم نه تنها خطر ابتلا به استئوآرتریت (ساییدگی زانو) را افزایش نمی دهد بلکه به پیشگیری از بروز این بیماری نیز کمک می کند.

سلامت نیوز: نتایج مطالعه جدید محققان آمریکایی نشان می دهد که دویدن منظم نه تنها خطر ابتلا به استئوآرتریت (ساییدگی زانو) را افزایش نمی دهد بلکه به پیشگیری از بروز این بیماری نیز کمک می کند.

به گزارش ایرنا از مدیکال نیوز تودی، استئوآرتریت یا سائیدگی زانو که به آن آرتروز زانو نیز می گویند از شایع ترین علل درد زانو در میانسالی و سالمندی است که در آن غضروف مفصل دچار آسیب و خوردگی می شود.

این بیماری صرفنظر از درد و تورم موجب تغییر شکل و اشکال در راه رفتن نیز می شود.برآورد می شود که حدود 26.9 میلیون نفر در آمریکا از این بیماری رنج می برند.

با وجود این که هنوز علت بروز استئوآرتریت زانو بطور دقیق مشخص نیست اما برخی محققان می گویند که دویدن احتمالا در ابتلا به این بیماری دخالت دارد.

اما محققان کالج پزشکی «بستون» آمریکا که این مطالعه جدید را انجام داده اند، می گویند: مطالعات قبلی در مورد دونده های مرد حرفه ای بوده و در مورد عموم مردم کاربرد ندارد.

علاوه بر این محققان یادآور شدند، دونده هایی که شاخص جرم بدنی (بی.ام.آی) کمتری دارند با کاهش خطر ابتلا به استئوآرتریت زانو ارتباط دارد.

نتایج تجزیه و تحلیل این مطاله جدید نشان می دهد که خطر ابتلا به دردهای مرتب زانو در افرادی که بطور منظم می دوند صرف نظر از سنی که شروع به دویدن کرده اند در مقایسه با افرادی که بطور مرتب نمی دوند، کمتر است.

محققان همچنین متوجه شدند، افرادی که شاخص جرم بدن (بی.ام.آی) کمتری دارند بیشتر تمایل دارند که به طور منظم بدوند.

به گفته محققان این مطالعه نشان می دهد که دویدن منظم نه تنها خطر ابتلا به استئوآرتریت زانو را در میان عموم افراد افزایش نمی دهد بلکه از ابتلا به این بیماری پیشگیری نیز می کند.

محققان کالج پزشکی «بستون» در آمریکا نتایج این مطالعه را در انجمن سالانه روماتولوژی آمریکا ارائه دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha