پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12754

روان‌درمانی‌ درازمدت روان‌پویشی در درمان مشکلات پیچیده روانپزشکی موثرتر از درمان‌های کوتاه‌مدتی است که بیشتر بر تجویز دارو متکی‌اند.

روان‌درمانی درازمدت روان‌پویشی (LTPP) بر حمایت روانشناختی و مداخله درمانی بر اساس نیازهای خاص بیمار تاکید دارد.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه فالک لیشنرینگ از دانشگاه گیسن در آلمان و سرپرست این تحقیق در این باره گفت: "متاآنالیز ما نشان داد که  LTPP  به طور قابل‌توجهی نسبت به روش‌های کوتاه‌مدت روان‌درمانی از لحاظ پیامد کلی، مشکلات هدف‌گیری‌شده و کارکرد شخصیت بهتر عمل می‌کند."

 این متاآنالیز که در شماره اول اکتبر نشریه انجمن پزشکی آمریکا (جاما) منتشر شده است، 11 کارآزمایی بالینی راندوم‌شده و 12 بررسی مشاهده‌ای را شامل می‌شود و 1053 بیمار را که LTPP دریافت می‌کردند، دربرمی‌گیرد.

 لیشنرینگ تاکید کرد: "روان‌درمانی درازمدت روان‌پویشی اندازه اثر بزرگتر و پایدارتری در درمان بیماران دچار اختلال شخصیت، اختلالات روانی چندگانه، و اختلالات روانی مزمن داشته است. این اندازه‌های اثر در مورد پیامد کلی به طور قابل توجهی در فاصله میان پایان درمان و پیگیری افزایش نشان می‌داد."

بیمارانی که تحت LTPP قرار داشتند، به طور میانگین نتایج بهتری در 96 درصد زمان نسبت به افرادی که درمان کوتاه‌مدت فشرده دارویی دریافت می‌کردند، به دست آورده بودند.

این نویسندگان پیشنهاد می‌کنند بیماران دارای اختلالات متعدد یا مزمن روانی یا اختلال شخصیت تحت روان‌درمانی درازمدت روان‌پویشی قرار گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha