دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
کد خبر: 127546

پوشش بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی کودکان زیر 14 سال با پیگیری‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان بیمه سلامت سرانجام عملیاتی شد.

سلامت نیوز: پوشش بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی کودکان زیر 14 سال با پیگیری‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان بیمه سلامت سرانجام عملیاتی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس،انوشیروان محسنی بندپی درباره بیمه دندانپزشکی اظهار داشت: با هدف گسترش خدمات بیمه پایه در کشور، خدماتی که تاکنون به دلایلی در فهرست بیمه قرار نگرفته‌اند مورد بررسی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: این سازمان تعداد خدمات سلامت برای اقشاری که تحت پوشش بیمه قرار دارند را افزایش داده گفت: در حقیقت امسال 5بیمه دندانپزشکی ابلاغ و تعرفه آن نیز مشخص شده و این خدمات جزو تعهدات بیمه‌ای قرار گرفته‌اند.

بندپی با اشاره به پوشش خدمات بیمه ای دندانپزشکی خاطر نشان کرد: در این بسته به سیاست‌های پیشگیرانه توجه ویژه‌ای شده است از جمله آموزش بهداشت،معاینه دوره‌ای دندانها،نحوه صحیح مسواک زدن، نخ کشیدن، فلورایدتراپی، فیشورسیلنت، ترمیم، جرمگیری و بروساژ توجه شده است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: در طرح  پوشش بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی ،سازمان بیمه سلامت 70 درصد هزینه‌های پیشگیری را پرداخت می‌کند.

وی گفت: خدمات اشاره شده در بخش تمام افراد زیر 14سال در تمام شهرها و مادران باردار در شهرهای زیر 20هزارنفر و روستاها را تحت پوشش قرار می‌دهد.

گفتنی است، خدمات بیمه‌ای دندانپزشکی چندی پیش از سوی سازمان بیمه سلامت به مراکز درمانی دولتی ابلاغ شد که البته اجرای آن با کمی تأخیر آغاز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha