رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی با اشاره به صدور کارت هوشمند برای بیماران دیابتی گفت: ثبت نام از بیماران دیابتی در سایت http://www.irdiabet.ir/ آغاز شده است.

سلامت نیوز: رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی با اشاره به صدور کارت هوشمند برای بیماران دیابتی گفت: ثبت نام از بیماران دیابتی در سایت http://www.irdiabet.ir/ آغاز شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، دکتر شکور امیری رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی در نشستی خبری که امروز در محل بیمارستان آپادانا برگزار شد، با بیان اینکه جامعه پزشکی برای روش های جدید درمانی مقاومت می کند، اظهار داشت: همواره روش های جدید درمانی در سراسر دنیا ارائه می شود اما در کشور ما برای روش های جدید از سوی جامعه پزشکی مقاومت می شود.چ


رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی افزود: ما به دنبال ایجاد شبکه ای برای بیماران دیابتی هستیم تا پزشکان بدانند که برای آنان چه باید کرد نه اینکه برای بیماران دیابتی سلیقه ای عمل شود.


اتصال بیمارستان آپادانا به استفاده از سیستم اوزن
وی با اشاره به استفاده از ماده اوزن جهت ضدعفونی کردن محیط درمانی اظهار داشت: قرار است در محیط بیمارستانی از اوزن به عنوان یک میکروب کش قوی استفاده کنیم که قرار است بیمارستان آپادانا مجهز به سیستم اوزن شود.
دکتر امیری با اشاره به فعالیت انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی افزود: این انجمن حدود 20 سال است که آغاز به فعالیت کرده و یک انجمن خیریه و وقف است.


70 درصد بیماران دیابتی از بیماری خود مطلع نیستند
وی درخصوص آمار بیماران دیابتی در کشور نیز گفت: آماری که در کشور برای بیماری دیابت(مرض قند) وجود دارد واقعی نیست، اگر به طور متوسط 10 درصد جمعیت کشور را در نظر بگیریم 8 میلیون نفر در کشور دیابت دارند در حالی که 70 درصد افراد از بیماری خود خبر ندارند.
رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی با بیان اینکه علاوه بر بیماران افراد نیز باید تست قند بدهند، تصریح کرد: اگر دو بار قند خون ناشتای فرد از 126 بالاتر باشد، فرد کاندید دیابت است و اگر زود شناسایی کنیم به آن ها خدمت کرده ایم.


95 درصد عامل بیماری دیابت محیطی است
دکتر امیری با بیان اینکه عامل ارث 5 درصد در بیماری دیابت دخیل است، افزود: 95 درصد عامل بیماری دیابت را می توان عامل محیطی ناشی از استرس، تنش و مشکلات جامعه دانست که به بیماری دیابت دامن می زند. در حال حاضر 3 میلیون و 600 هزار بیمار در انجمن خیریه دیابت تحت پوشش هستند که امیدواریم بتوانیم همه افراد بیمار را تحت پوشش قرار دهیم.
وی خاطرنشان کرد: افرادی که بیمار دیابتی هستند می توانند با مراجعه به سایت  http://www.irdiabet.ir/ در این پایگاه ثبت نام کنند و از خدماتی این انجمن می دهد بهره مند شوند.


تلاش برای تصویب قوانین حمایتی در فراکسیون دیابت مجلس
این استاد دانشگاه، با اشاره به تشکیل فراکسیون دیابت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: به این بیماری باید همه جانبه نگاه کرد و یکی از این موارد از بعد قانونی است که خوشبختانه با تشکیل فراکسیون دیابت در مجلس به ریاست دکتر مددی نماینده مجلس امیدواریم قوانین حمایتی خوبی در اختیار بیماران قرار بگیرد و به دنبال این هستیم تا قوانین خوبی در این فراکسیون به تصویب رسد.
رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی با انتقاد از نگاه بیمه های درمانی در حمایت از بیماران دیابتی تصریح کرد: متأسفانه بیمه ها به این بیماران نگاه حمایتی ندارند و خسارت های بیماران را بسیار دیر می دهند و شاید 6 ماه به طول بیانجامد اما بیمه ها فکر تجاری دارند.


صدور کارت هوشمند برای بیماران دیابتی
وی در ادامه همچنین به صدور کارت هوشمند برای بیماران دیابتی اشاره کرده و گفت: سعی می شود با صدور کارت هوشمند خدمات خوبی به دیابتی ها ارائه شود و برای همه خدمات می توانند از این کارت بهره مند شود. صدور این کارت با هماهنگی و تعامل بین وزارت بهداشت انجام می شود تا تمامی این افراد وارد شبکه انجمن شوند و کارت خود را دریافت کنند.


کاهش سن دیابت در کشور
دکتر مددی با اشاره به کاهش سن دیابت در کشور تأکید کرد: متأسفانه سن دیابت به سطح دبستان رسیده است.
وی تصریح کرد: دیابتی ها باید سالانه دو واکسن آنفولانزا و پروموکپ را تزریق کنند از طرفی واکسنی به نام "جی تو" توسط یکی محققان کشور تولید شده و سعی ما این است که این واکسن به عنوان واکسن ملی معرفی شود.
امیری با اشاره به واکسن "جی تو" خاطرنشان کرد: این واکسن به تأیید سازمان غذا و دارو رسیده و منتظر دریافت مجوز برای تولید انبوه این واکسن هستیم تا وارد بازار شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پرتو قدیمی ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    31 9
    من خانم 50ساله ای هستم که تازه با سایت شما آشنا شده ام ولی هرچه تلاش کردم نتوانستم ثبت نام کنم به اینصورت که پایان ثبت نام ، گزینه ثبت شماره پرونده و کد رهگیری می آید در حالی که بار اول است ثبت نام میکنم بنده را راهنمایی کنید
  • محمد ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    14 3
    با سلام 19 سال سن دارم جهت معافیت سربازی به حوزه نظام وظیفه مراجعه نمودم پس از انجام آزمایشات در بیمارستان و تائید کمیسیون پزشکی معافیت اینجانب تایید گردیده ولی متاسفانه حوزه نظام وظیفه صدور کارت برایم را منوط به ارائه کارت هوشمند بیماران دیابتی میداند و لی تا بحال جهت دریافت کارت اقدام ننموده ام . اگر در این مورد اقدام نمایم چقدر زمان لازم است تا نسبت به صدور کارت اقدام گردد. با توجه به هزینه سنگین درمانیم و رسیدن به سن قانونی و خارج شدن از تحت تکفل بودنم و نداشتن کارت معافی لطفا اینجانب را راهنمائی نمائید.
  • خودم ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    23 3
    چطوربایدکارت گرفت من ازجوانان این مملکت هستم وده ساله دیابتیکم هنوزموفق به گرفتن کارت دیابتین نشدم چطوربایدکارت بگیرم میشه به ایمیلم بگید جوابو بسیارسپاس دوستان
  • ماندانا ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    17 3
    چطور باید کارت بگیرن؟ اخبار یه شماره ای رو اعلام کرده بود پیامک بدیم اگر ممکنه جواب بدید ممنون.ور
    • فاطمه اسماعیل زاده ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
      27 5
      سلام به من گفتندبرای ثبت نام جهت صدور کارت باید توی سایت ثبت نام کنید ولی هرچی آدرس سایت رو میزنم صفحه ایی دال بر این موضوع باز نمیشه لطفا راهنمایی کنید مادر م حدود25سال هست که دیابت داره و انسولین مصرف میکنه .لطفا بفرمایید چطور باید این کارت رو دریافت کنیم یا به کجا مراجعه کنیم.از زحمات شما واقعا سپاسگزارم.
  • ابوالفضل نوری ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
    24 4
    باسلام و خسته نباشید ،حدود چهار ساله که دیابت نوع یک دارم وانسولین استفاده میکنم وپیگیر گرفتن کارت دیابت هستم لطف کنیداگه میشه راهنمایی کنید
  • آرمین مرادی ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
    22 4
    چطوری باید کارت بگیری
  • محمد گودرزی ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    18 4
    با عرض سلام و خسته نباشید بنده حدود یک ماه و نیم قبل که به صورت رایگان ثبت نام داشتید ثبت نام کردم ولی خبری از کارت نشد لطفا مرا راهنمایی فرمائید با تشکر
  • حسین فلاح هروی ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    4 1
    کنترل دیابت
  • بهناز فاران پور ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
    22 0
    با سپاس از زحمات آن سازمان محترم چگونه کارت عزویت دریافت کنیم و آیا برای افراد دیابتی سازمانی میباشد که ناخن های دست وپایشان را کوتاه کند تا زخم نشود،
  • سجاد ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    3 0
    5.5ساله که از این خبر گذشته و هنوز هیچ خبری نیست از کات.خاک بر سرتون