دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
کد خبر: 127549

محققان آمریکایی در تحقیق جدیدی، یک بیماری جدید کشف کردند که همان اختلالات عصبی بیماری آلزایمر را ایجاد می کند اما پاتولوژی مغزی متفاوتی دارد.

سلامت نیوز: محققان آمریکایی در تحقیق جدیدی، یک بیماری جدید کشف کردند که همان اختلالات عصبی بیماری آلزایمر را ایجاد می کند اما پاتولوژی مغزی متفاوتی دارد.

به گزارش ایرنا از مدیکال نیوز تودی، محققان به رهبری دکتر «پیتر تی نلسون» از مرکز «سندرز براون» در دانشگاه «کنتاکی» و دکتر «جان.اف کراری»، از بیمارستان «مونت سینای» در نیویورک، این بیماری مرتبط با افزایش سن را PART نام نهادند.

بیماران مبتلا به آلزایمر در مغز خود دولایه از جنس یک پروتئین به نام «تاو» (tau) و نیز پلاک هایی ناشی از تجمع پروتئینی به نام «بتا آمیلوئید» (beta-amyloid) دارند.

اما محققانی که این تحقیق جدید را انجام داده اند، می گویند: بیماران مبتلا به PART تنها دولایه در مغز خود دارند و پلاک ندارند.

این حقیقت که برخی بیماران با وجود برخورداری از مشکلات حافظه ای تنها دولایه در مغز خود داشتند و پلاکی در مغز آنها مشاهده نمی شد مدت ها محققان را به خود مشغول کرده بود.

در گذشته، به این بیماران گفته می شد که در مراحل بسیار ابتدایی آلزایمر قرار دارند اما مطالعات نشان می دادند که این بیماران هیچ «بتا آمیلوئید» غیر طبیعی که نشان دهنده تشکیل پلاک باشد در مغز خود نداشتند؛ پلاک هایی که مشخصه بیماری آلزایمر هستند.

محققان امیدوارند که این کشف به ابداع روش های درمانی بهتر برای بیماران مبتلا به انواع مختلف اختلالات حافظه ای منجر شود.

این مطالعه در مجله Acta Neuoropathologica منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha