رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی‌های این کمیسیون در مورد موضوع آلودگی بنزین‌های وارداتی گفت که قرار است کمیته‌ای مرکب از اعضای این کمیسیون و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط تشکیل شود تا به اطمینان کاملی برسیم که بنزین‌ وارداتی بنزین یورو 4 بوده است. اگرچه گزارشات اولیه این مطلب را تایید می‌کند.

سلامت نیوز: رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی‌های این کمیسیون در مورد موضوع آلودگی بنزین‌های وارداتی گفت که قرار است کمیته‌ای مرکب از اعضای این کمیسیون و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط تشکیل شود تا به اطمینان کاملی برسیم که بنزین‌ وارداتی بنزین یورو 4 بوده است. اگرچه گزارشات اولیه این مطلب را تایید می‌کند.

علی مروی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در جلسه هفته گذشته کمیسیون انرژی در مورد آلودگی بنزین‌های وارداتی دستگاه‌های مرتبط محیط زیست، استاندارد، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و وزارت نفت گزارش دقیقی ارائه کردند؛ هم از کاهش آلودگی هوا از بهمن سال گذشته که بنزین یورو 4 تولید داخل در تهران، کرج و اراک توزیع شده و هم اینکه برا ساس مصوبه دولت، در اردیبهشت ماه سال جاری وزارت نفت موظف شده بنزین یورو 4 وارد کند.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از پانزده تیرماه بنزین یورو 4 وارد شده و بر اساس نمونه‌گیری‌هایی که از طریق سازمان استاندارد انجام شده و محیط زیست هم آن را تایید کرده این بنزین، یورو 4 است. در واقع در همه نمونه‌گیری‌ها به جز یک مورد که اختلاف خیلی کم و قابل اغماضی وجود داشته در بقیه موارد آزمایش‌ها نشان داده که بنزین وارداتی یورو 4 است.

وی با بیان اینکه تمامی اسناد موجود در بنزین‌های وارداتی در اختیار این کمیسیون قرار گرفته، گفت: قرار شد کمیته‌ای را مرکب از اعضای کمیسیون انرژی و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط تشکیل دهیم تا اسناد را با دقت بررسی کنند و به اطمینان کاملی برسیم که بنزین وارداتی، بنزین یورو 4 است اگرچه گزارشات اولیه این مطلب را تایید کرده که بنزین وارداتی یورو 4 است اما ما جمع‌بندی نهایی را به نتیجه بررسی کمیته موکول کرده‌ایم که دقت بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از بهمن سال گذشته که بنزین یورو 4 توزیع شده تعداد روزهای پاک بر اساس آخرین گزارشی که به ما دادند افزایش یافته و همچنین گزارش مکتوبی که به امضای چهار نفر از مسئولین کشور (وزیر نفت، وزیر بهداشت، رییس سازمان محیط زیست و رییس سازمان ملی استاندارد) به کمیسیون رسیده هم تاکید دارد که آنها مصمم هستند در کاهش آلودگی هوا همه دقت‌های لازم را به کار بگیرند و تایید کردند از زمانی که بنزین یورو 4 توزیع شده هوای تهران نسبت به مدت مشابه دوره قبل هوای پاک‌تری است. به این معنا که هم تعداد روزهای پاک افزایش پیدا کرده، هم تعداد روزهای سالم افزایش یافته و هم تعداد روزهای ناسالم کاهش نسبتا خوبی داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha