دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
کد خبر: 127558

یک پزشک انگلیسی با ۳۰ سال تجربه کاری، از پزشکان دیگر خواست باغبانی را برای پیشگیری از اختلال حافظه به بیماران خود توصیه کنند.

سلامت نیوز: یک پزشک انگلیسی با ۳۰ سال تجربه کاری، از پزشکان دیگر خواست باغبانی را برای پیشگیری از اختلال حافظه به بیماران خود توصیه کنند.

به گزارش روزنامه خراسان به نقل از سایت «هلث نیوز»، دکتر «ویلیام برد» گفت: ساختار بدن ما انسان ها برای زندگی کردن در هوای آزاد و سبز ساخته شده است نه برای زندگی شهری. قرار گرفتن در فضای سبز و ارتباط برقرار کردن با طبیعت می تواند باعث کاهش فوری فشارخون و کاهش تنفس عضلانی شود. درمان باغبانی چه مراقبت کردن از یک دانه گیاه یا پیاده روی در جنگل یا مراقبت از گیاهان داخل منزل، تأثیر زیادی بر سلامت روان می گذارد.

از طریق ارتباط با طبیعت می توان از بروز اختلال حافظه، دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی پیشگیری و یا حتی این بیماری ها را درمان کرد. فضای سبز، فعالیت فیزیکی را افزایش و خطر بروز چاقی مفرط، دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی را کاهش می دهد اما پزشکان هنوز نمی توانند قبول کنند که چیزی به این سادگی می تواند از دارو موثرتر باشد.

یک محقق سوئدی نیز که تحقیق مشابهی کرده است، ادعا می کند که صدای طبیعت از جمله صدای باد و رودخانه به تنهایی می تواند میزان ترشح هورمون استرس به نام کورتیزول را کاهش دهد. تحقیق یک پزشک ساکن اسکاندیناوی نیز نشان می دهد قرار گرفتن در طبیعت بیماری های متعددی از جمله چاقی مفرط و اسکیزوفرنی را نیز بهبود می بخشد. استرس می تواند التهاب سلول هایی را که در بروز دیابت و اختلال حافظه نقش دارد، افزایش دهد. به گفته محققان بیماری هایی چون دیابت، بیماری قلبی عروقی و مشکلات روانی به آسانی قابل درمان نیست و به همین دلیل پیشگیری از بروز این بیماری ها امری ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha