وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه سلامت را نباید وارد سیاست و دعواهای شخصی و جناحی کرد ، گفت: وزارت بهداشت با وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست درباره آسیب رسانی بنزین ها و اینکه بنزن سرطان‌زاست و بیماری ایجاد می‌کند، اختلاف نظری ندارد.

بنزن سرطان‌زاست/ سلامت را نباید وارد سیاست و دعواهای شخصی و جناحی کرد

سلامت نیوز: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه سلامت را نباید وارد سیاست و دعواهای شخصی و جناحی کرد ، گفت: وزارت بهداشت با وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست درباره آسیب رسانی بنزین ها و اینکه بنزن سرطان‌زاست و بیماری ایجاد می‌کند، اختلاف نظری ندارد.

سید حسن هاشمی در گفت وگو با فارس، در رابطه با وضعیت آلودگی و محیط زیست، گفت: تفاهمنامه‌ای با سازمان محیط زیست تنظیم شده، اما این تفاهمنامه دارای اشکالاتی بود که در جلسات بعدی در مورد آن بحث خواهد شد.

وی ادامه داد: مطالبات وزارت بهداشت از سازمان محیط زیست زیاد است و این میزان بیش از آن است که سازمان محیط زیست از بیمارستان‌های ما ایراد بگیرد.این مطالبات به این موضوع برمی‌گردد که برخی اقدامات باعث شده تا محیط زیست برای ما بیمار تولید کند.

هاشمی در مورد آلوده بودن بنزین پتروشیمی و اینکه قرار بوده کارگروهی برای بررسی میزان آلایندگی آن تشکیل شود،ادامه داد: مطالعات زیادی در این باره انجام شده و گزارش آن تقدیم مجلس شده است.

وزیر بهداشت افزود: وزارت بهداشت اختلاف نظری با وزارت نفت و سازمان محیط زیست در مورد آسیب‌رسانی بنزین‌ها ندارد.

هاشمی ادامه داد: بنابراین اگر مطلبی خلاف این موضوع به نقل از وزارت بهداشت اعلام شده را تکذیب می‌کنم بنابراین در وزارتخانه نوشته یا مصاحبه‌ای مبنی بر اینکه گفته باشد آسیب‌رسانی بنزین‌های قبلی بیشتر است، وجود ندارد.

وی گفت:‌ آلوده بودن بنزین یک بحث علمی است و مشخص است که میزان بنزن در بنزین‌های فعلی و قبلی چقدر است و اینکه بنزن سرطان‌زاست و بیماری ایجاد می‌کند، تردیدی وجود ندارد.

وزیر بهداشت افزود: من اصولاً معتقد هستم موضوعات سلامت را نباید وارد سیاست و دعواهای شخصی و جناحی کرد،‌حالا بنزینی بوده و آلودگی ایجاد می‌کرده، این بنزین فعلی هم مانند سایر بنزین‌های دنیا آلودگی ایجاد می‌کند،‌بنزین، بنزین است و فرقی نمی‌کند.

هاشمی تصریح کرد: اینکه بگوییم بنزین قبلی چطور بوده، دردی را دوا نمی‌کند و نباید در این دام‌ها بیفتیم، بلکه باید تمام مردم را ببینیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha