تفاهم‌نامه مشترک مابین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و صندوق جمعیت و توسعه سازمان ملل متحدتدوین گردید.

سلامت نیوز: تفاهم‌نامه مشترک مابین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و صندوق جمعیت و توسعه سازمان ملل متحدتدوین گردید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، پنجمین برنامه کشوری صندوق جمعیت سازمان ملل متحد و دولت جمهوری اسلامی ایران بر اساس چارچوب کمکهای توسعه‌ای ملل متحد (UNDAF) و برنامه پنجم توسعه اجتماعی، فرهنگی کشور در قالب 5 برونداد مرتبط با یکدیگر و در بازه زمانی 1394-1390 تدوین گردیده است.

برونداد پنجم این برنامه تقویت ظرفیت ملی برای تدوین و اجرای برنامه حمایتی برای نهاد خانواده، خانوارهای دارای سرپرست زن و زنان کم‌بضاعت است.

.فعالیت‌های این برونداد با هماهنگی‌های انجام شده فیمابین معاونت امور زنان و خانواده، وزارت امور خارجه و صندوق جمعیت سازمان ملل متحد بر طبق سند UNDAF تنظیم شده، شامل موارد ذیل است:

فعالیت 1: استخدام کوتاه‌مدت مشاوران ملی و کارشناسان جهت ارائه کمک فنی به معاونت امور زنان و خانواده (انتخاب مشاوران و شرح خدمات آنها مشترکا با صندوق جمعیت ملل متحد صورت خواهد گرفت)
فعالیت 2: استخدام مشاوران بین‌المللی جهت ارائه کمک فنی به معاونت امور زنان و خانواده
فعالیت 3: تبادل تجربه با سایر کشورها به منظور یافتن مکانیزم‌هایی برای تقویت بنیان خانواده و پیشرفت زنان
فعالیت 4: تشکیل بانک اطلاعاتی زنان و زنان سرپرست خانوار
فعالیت 5: حمایت از دوره‌های آموزشی بومی شده برای کارمندان سازمان‌های دولتی، قضایی، نیروهای پلیس و غیره در زمینه "رفتار سالم در خانواده"
فعالیت 6: آموزش آموزشگر برای تدریس "خانواده سالم"
فعالیت 7:وارد کردن مباحث "خانواده سالم" به محتوای آموزشی کلاسهای پیش و پس از ازدواج
فعالیت 8: تحلیل زیرگروههای زنان سرپرست خانوار (بیوه هرگز ازدواج نکرده، مطلقه،بدسرپرست) به منظور تدوین سیاستهایی که نیازهای مختلف آنها را پوشش دهد.
فعالیت 9: برگزاری تور مطالعاتی به کشورهای دارای برنامه موفق در زمینه زنان سرپرست خانوار

تفاهم‌نامه همکاری پنجمین برنامه کشوری (در قالب برونداد 5) مابین صندوق جمعیت سازمان ملل و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در روز 21 خرداد ماه توسط شهیندخت مولاوردی و هولکی اوز مدیر دفتر صندوق جمعیت سازمان ملل در ایران در محل معاونت امور زنان و خانواده امضاء شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رحیمه ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    در این برنامه از مدیران تشکل های مردم نهاد که در حیطه اموزش خانواده فعال هستند کمک بگیرید مثل موسسه ما که در استان فارس کازرون هستیم وبا نهاد ریاست جمهوری هم همکاری داشتیم موسسه چتر دوستی