وزیر بهداشت در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشكی ایران گفت: همه تلاش‌های مجموعه وزارت بهداشت بر اساس برنامه چشم انداز 20 ساله است و هر كس نتواند هویت علمی خود را اثبات كند كنار گذاشته می‌شود.

كامران باقری لنكرانی در مراسم تودیع مهدی فتحی و معارفه عباس فتحی، رؤسای سابق و جدید دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی و درمانی ایران، افزود: سند چشم انداز 20 ساله كشور میثاق بزرگ كار دولت است، در این سند ملی بر رشد علم، تكنولوژی و آموزش و تحقیقات تاكید شده است به نحوی كه تا سال 1404 جامعه‌ای سالم و سرشار از رفاه و ثروت داشته باشیم.
وی ادامه داد: برای رسیدن به این هدف باید بهداشت و سلامت مردم را ارتقا دهیم و با تكیه بر ارزش‌های اسلامی به این اهداف تعیین شده برسیم، همه تلاش‌ها باید هدفمند باشد و هر كدام از ما در نظام سلامت در هر پست و منصبی كه باشیم چه وزیر، چه رئیس دانشگاه، رئیس بیمارستان یا مدیر گروه آموزشی باید ببینیم برای رسیدن به این اهداف ملی چه قدمی می‌توانیم بر داریم.
وی گفت:باید از روزمرگی‌ها جدا شویم به قله‌ها بیندیشیم، باید دین خودمان را به كشورمان ادا كنیم، مهم نیست، چه كسی می‌رود و چه كسی می‌آید. این آمد و رفت‌ها طبیعت مدیریت است.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشكی ایران با 5/6 میلیون نفر جمعیت تحت پوشش به اندازه یك كشور افراد تحت پوشش دارد، كشورهای زیادی هستند كه حتی نصف این جمعیت را هم ندارند، كشور اتریش با 5/7 میلیون نفر جمعیت فقط یك میلیون نفر از جمعیت تحت پوشش این دانشگاه بیشتر جمعیت دارد.
وزیر بهداشت گفت: داشگاه علوم پزشكی ایران ظرفیت بزرگی برای ارتقا دارد و چون از زمان تاسیس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و ادغام آموزش پزشكی در نظام خدمات، تاسیس شده انتظار بیشتری از آن می‌رود كه عنوان مدل موفق ادغام معرفی شود، خدمات آن به علت استفاده از توان دانشگاه ارتقا یابد و آموزشی و تحقیقاتی آن هم متناسب با نیاز جامعه باشد.
وی افزود: در این دانشگاه باید شاهد تحول آفرینی باشیم، نوشتن مقاله كار بدی نیست، خیلی هم خوب و لازم است اما باید فراتر از آن گام برداریم و برای سلامت مردم كشورمان كاری اثرگذار كنیم، كاری كه نه تنها در كشور بلكه در دنیا تحول آفرین باشد.
باقری لنكرانی گفت: در این مسیر هر كس نتواند هویت علمی خود را اثبات كند، كنار گذاشته می‌شود، حتی افراد با سابقه نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
وی اظهار امیدواری كرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشكی ایران بتوانند مدل نمونه مدیریت سلامت در كشور را به نام خود ثبت كنند.
وی افزود: دكتر فتحی در سال 84 كه از او خواستم مسئولیت دانشگاه علوم پزشكی ایران را بپذیرد ابتدا نپذیرفت و گفت كارهای علمی، آموزشی و تحقیقاتی خود را می‌خواهد ادامه دهد. وقتی اصرار كردم شرط گذاشت كه هر وقت خواست بتواند استعفا بدهد و من پذیرفتم، یك ماه پیش دكتر فتحی پیش من آمد و شرط خود را یادآور شد و خواست برود و من هم با تلخی پذیرفتم.
با كناره گیری مهدی فتحی، عباس حسنی، رئیس فعلی اورژانس كشور، با حكم وزیر بهداشت به سمت سرپرست دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی-درمانی ایران منصوب و معرفی شد.
فتحی در این مراسم با شرح گزارش كاملی از فعالیت‌های 3 ساله خود در این دانشگاه گفت:‌ همه شاخص‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی و مالی دانشگاه ایران در این مدت ارتقا یافته است و همه این موفقیت‌ها محصول كار تیمی و همكاری دوستانم در این دانشگاه بود.
وی افزود: تاسیس رشته طب سنتی، ایجاد شعبه بین‌المللی دانشگاه در قشم، تاسیس باشگاه استعدادهای درخشان، ایجاد مركز تحقیقات گوارش، مركز تخقیقات پرستاری، شبكه بهداشت روان، مبارزه موفقیت‌آمیز با بیماری وبا و آنفلوانزای پرندگان، ‌افزایش 400 تخت مراقبت‌ ویژه، افزایش 100 تخت جدید سوختگی، تصویب ایجاد یبمارستان 150 تختخوابی سوختگی در اتوبان همت، كلنگ زنی بیمارستان 400 تختخوابی فیروزآبادی در شهرری، شروع ساخت بیمارستان 300 تختخوابی امام حسین در شهریار، كاهش بدهی دانشگاه از 159 میلیارد تومان به 11 میلیارد تومان، آموزش پرسنل دانشگاه در حوزه‌های مختلف برای بهبود خدمت رسانی به مردم، شروع ساخت پروژه تكمیل مجتمع 5 دانشكده مختلف در كنار هم، ساخت كتابخانه مركزی دانشگاه،‌ تكمیل خوابگاه دانشجویی نواب، نوسازی اورژانس بیمارستان‌های 7 تیر، فردیس كرج، طراحی بیمارستان 200 تختخوابی شهریار، مهر شهر كرج،‌ ایجاد 10 پایگاه جدید اورژانس با 115دستگاه آمبولانس تا پایان امسال همه از جمله موفقیت‌های این دانشگاه طی 3 سال گذشته است كه بودجه همه این برنامه‌ها نیز مصوب شده است و فقط نیازمند پیگیری است.
عباس حسنی، كه هنوز مسئولیت اورژانس كشور را نیز به عهده دارد در این مراسم بر سلامت محوری در همه برنامه‌های دانشگاه علوم پزشكی ایران تاكید كرد و آن را تنها راه توسعه و پیشرفت در نظام سلامت دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha