وضعیت نامناسب کیفیت هوا در روزهای اخیر در پی کاهش نسبی دما روی داده است و توجه بیش از پیش مسوولان محیط‌زیست، بهداشت و نفت را می‌طلبد.

مقایسه آلایندگی بنزین دولت احمدی نژاد با دولت روحانی+ اسناد و نمودار

سلامت نیوز: وضعیت نامناسب کیفیت هوا در روزهای اخیر در پی کاهش نسبی دما روی داده است و توجه بیش از پیش مسوولان محیط‌زیست، بهداشت و نفت را می‌طلبد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خرداد نیوز،افزایش آلودگی هوا در روزهای اخیر، هرچند تنفس را برای مردم و شهروندان دشوار کرد، به رسانه‌های افراطی جانی دوباره بخشید! اما آمارها از کاهش وجود بنزن به میزان پنج برابر و مواد آروماتیک به میزان دوبرابر در سوخت اصلاحی جدید پرده برمی‌دارد.

 
وضعیت نامناسب کیفیت هوا در روزهای اخیر در پی کاهش نسبی دما روی داده است و توجه بیش از پیش مسوولان محیط‌زیست، بهداشت و نفت را می‌طلبد. اما در عین حال طی سال جاری، کاهش شدید روزهای آلوده (ناسالم) نسبت به سال‌های پیش نشان می‌دهد نقش اکتان‌افزای تولید پتروشیمی (موسوم به بنزین پتروشیمی) در آلودگی هوا غیرقابل انکار بوده است. رسانه‌های افراطی سعی دارند با مطرح کردن آلودگی روزهای اخیر که ناشی از سرمای هوا است، واقعیت آلایندگی تولید بنزین پتروشیمی (بنزین پیرولیز و زایلین) را در فضای غبارآلود این ایام دفن کنند.


آمارها نشان می‌دهد تا 20 مهرماه، تعداد روزهای سالم افزایش چشم‌گیری داشته‌اند. چنانکه در سال 93 نسبت به سال 90، تعداد روزهای سالم دوبرابر شده است. در عین حال، تعداد روزهای ناسالم نیز کاهش 60درصدی را نشان می‌دهند.
مقایسه بنزین دولت احمدی نژاد و روحانی
 
بخشی از این افزایش روزهای سالم، به دلیل کاهش بنزن موجود در سوخت است. در سال 91، بنزن موجود در بنزین شش برابر استاندارد کشور بود! این رقم در سال گذشته به نصف رسید و از امسال درصد بنزن کشور مطابق و حتی کمتر از استانداردهای ملی است که البته به نظر می‌رسد این استانداردها نیز باید بازنگری شوند.

مقایسه بنزین دولت احمدی نژاد و روحانی
تنها بنزن نیست که موجب آلودگی هوا می‌شود. بلکه واکنش بسیاری از موارد آروماتیک موجود در بنزین نیز در جو موجب بالا رفتن ذرات معلق می‌شود. در نمودار زیر کاهش درصد آروماتیک سوخت طی سال‌های اخیر آمده است. طی دو سال اخیر، درصد آروماتیک سوخت به کمتر از نصف رسیده است.

مقایسه بنزین دولت احمدی نژاد و روحانی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha