رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران با هشدار نسبت به آلودگی آب شرب به شهروندان توصیه کرد از آب معدنی برای آشامیدن استفاده کنند.

درخواست برای تشکیل کمیته اضطرار آلودگی آب تهران

سلامت نیوز:رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران با هشدار نسبت به آلودگی آب شرب به شهروندان توصیه کرد از آب معدنی برای آشامیدن استفاده کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، رحمت‌الله حافظی در جلسه علنی امروز شورا نسبت به عملکرد یکی از شرکت‌های تابعه شهرداری تذکر داد و گفت: این شرکت قراردادهای بسیاری با فامیل درجه یک مدیرعامل خود دارد، می‌خواهم بدانم چرا به این مسئله رسیدگی نشده و از عقد این قراردادها ممانعت به عمل نیامده است.

وی در ادامه گفت: از وزیر کشور می‌خواهیم ظرف 24 ساعت آینده جلسه کمیته اضطرار آلودگی آب را تشکیل دهد. همچنین به شهروندان توصیه می‌کنیم برای مصارف آشامیدنی خود از آب معدنی استفاده کنند.

وی در پایان گفت: به دستگاه‌های مسئول نیز توصیه می‌کنم به جای موضع‌گیری در برابر این موضوع نسبت به برنامه‌ریزی جهت رفع مشکل اقدام کنند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با اشاره به کیفیت آب شرب در شهر تهران، گفت: در 24 ساعت آینده برای رسیدگی به وضعیت آب شرب کمیته اضطرار آلودکی آب تشکیل شود.

رحمت اله حافظی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران، نسبت به قراردادهای یکی از شرکت های تابعه شهرداری تهران تذکر داد و گفت: یکی از شرکت های تابعه قراردادهای فامیلی با افراد درجه یک مدیران ارشد شهرداری تهران دارد. تذکر از این منظر است که چرا با این قراردادها مقابله نشده و ممانعت از عقد قراردادها به عمل نیامده است به استناد تبصره یک ماده یک قانون منع مداخله کارکنان دولت این قراردادها غیرقانونی است.

وی در ادامه با توجه به مشکلات موجود در کیفیت آب شرب شهر تهران، از وزیر کشور درخواست کرد تا در 24 ساعت آینده کمیته اضطرار آلودگی آب تشکیل شود، گفت: آلودگی هوا قابل رویت است و همه آن را می بینند اما آلودگی آب قابل مشاهده نیست از این رو هرچه سریعتر این جلسه تشکیل شود و توصیه من به شهروندان این است که از آب معدنی استفاده کنند و از آب لوله کشی شهری استفاده نکند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین در توصیه ای به دستگاه های مسئول تاکید کرد:  بجای اینکه موضع گیری علیه این موضوع کنند نسبت به برنامه ریزی برای حل مشکل اقدام کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha