سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
کد خبر: 127685

بسیاری از مردان به اشتباه فکر می‌کنند آلت تناسلی‌شان کوچک است، در حالی‌که در اغلب موارد این چنین و اندازه آلت تناسلی آنها در حد عادی قرار دارد.

رشد آلت تناسلی از چه سنی آغاز می شود؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث، رشد آلت تناسلی در دوران بلوغ، معمولاً در سن 12 سالگی در مردان شروع می شود و در پایان بلوغ، معمولاً در حدود سنین 18 تا 21 سالگی متوقف می شود. 

شکل و اندازه آلت تناسلی در هر فرد بسیار متفاوت می باشد و هیچ اندازه "نرمالی" وجود ندارد. تا زمانی که هیچ مشکلی در عملکردهای طبیعی بدن مانند ادرار کردن یا آمیزش جنسی وجود نداشته باشد، نیازی به نگرانی در مورد اندازه نیست. 

رشد آلت تناسلی مردان از چه سنی آغاز می شود؟

رشد آلت تناسلی در دوران بلوغ آغاز می شود. برای مردان، بلوغ معمولاً بین سنین 9 تا 14 سالگی شروع می شود. با این حال، این فقط یک محدوده است، و بلوغ گاهی اوقات خارج از این سنین رخ می دهد. 

برای مردان، هورمون تستوسترون در دوران بلوغ افزایش می‌یابد که باعث تغییرات فیزیکی متعدد از جمله رشد قد، تغییر در ظاهر بدن و ویژگی‌های جنسی ثانویه مانند رشد موهای صورت و ناحیه تناسلی می‌شود. 

به طور معمول، رشد بیضه اولین علامت بلوغ است. با تغییراتی در کیسه بیضه شروع می شود. پوست این کیسه رشد کرده و تیره تر و نازک می شود و برجستگی های ریز یا فولیکول های مو روی آن ایجاد می شود. اغلب، یک بیضه پایین تر از دیگری است. این کاملا طبیعی و رایج است.

بیشتر بدانید: اندازه طبیعی آلت تناسلی چقدر است؟

حدود یک سال پس از شروع رشد بیضه، آلت تناسلی شروع به رشد می کند. ابتدا به صورت طولی و سپس در عرض (دور آلت تناسلی) رشد می کند. مشابه رشد طولی، رشد عرضی( قطر) آلت تناسلی به صورت جهشی اتفاق می افتد. برای چند هفته سریع اتفاق می افتد و سپس دوباره کند می شود.

رشد آلت تناسلی تا پایان بلوغ ادامه دارد. حدود پنج سال طول می کشد و معمولاً بین 18 تا 21 سالگی به پایان می رسد. 

سایر تغییرات فیزیکی که در دوران بلوغ رخ می دهد عبارتند از: 

  • رشد موهای ناحیه تناسلی
  • ظاهر شدن مو روی صورت، پاها، بازوها، زیر بغل و سپس سینه 
  • تغییرات صدا (پس از جهش رشد)
  • آکنه
  • افزایش توده عضلانی
  • رشد قد 
  • شایع تر شدن نعوظ و انزال
  • نعوظ می تواند تصادفی و ناخوشایند باشد
  • دیدن رویاهای مرطوب

اندازه متوسط ​​آلت تناسلی چقدر است؟ 

همانطور که سن بلوغ "نرمال" وجود ندارد، اندازه آلت تناسلی "طبیعی" نیز وجود ندارد. اندازه آلت تناسلی تحت تأثیر ژنتیک و هورمون های شما قرار می گیرد و میانگین ها و اندازه های آن در بین جمعیت های مختلف متفاوت است.  اندازه های متوسط ​​زیر از مرور سیستماتیک مطالعات علمی به دست آمده است:

میانگین طول آلت تناسلی: 

  • اندازه آلت تناسلی در حالت خوابیده: 3.6 اینچ - معادل 9.144 سانتیمتر 
  • اندازه آلت تناسلی در حالت نعوظ: 5.1 اینچ - معادل 12.9540000001 سانتیمتر


 میانگین ​​قطر آلت تناسلی (دور):

  • اندازه آلت تناسلی در حالت خوابیده: 3.6 اینچ  - معادل 9.144 سانتیمتر
  • اندازه آلت تناسلی در حالت نعوظ: 4.5 اینچ -  معادل 11.43 سانتیمتر


برای اندازه گیری طول آلت تناسلی، از یک نوار اندازه گیری استفاده کنید و از پایه شروع کنید. شفت از استخوان شرمگاهی شروع می شود، بنابراین به آرامی فشار دهید تا استخوان را احساس کنید. از آنجا، نوار اندازه گیری را تا سر آلت تناسلی بکشید.

برای اندازه گیری دور، نوار اندازه گیری را به آرامی دور بزرگترین ناحیه شفت بپیچید. عددی را که به انتهای نوار اندازه گیری می رسد یادداشت کنید.

بیشتر بدانید: چه عواملی بر اندازه آلت تناسلی تاثیر می گذارد؟

آیا می توانید اندازه آلت تناسلی خود را افزایش دهید؟ 

مداخلات پزشکی و جراحی وجود دارد که ممکن است اندازه آلت تناسلی را افزایش دهد. اما، شواهد علمی پراکنده است.

این مداخلات نیاز به مراقبت پزشکی یا جراحی توسط متخصص دارند. هیچ قرص، مکمل، کرم، وزنه یا ورزشی وجود ندارد که شواهد علمی کافی برای تایید آن ها وجود داشته باشد که در واقع می توانند اندازه آلت تناسلی را افزایش دهند. 

در حالی که پمپ خلاء به افراد مبتلا به اختلال نعوظ کمک می کند نعوظ داشته باشند، اندازه آلت تناسلی آن ها را به طور دائم افزایش نمی دهد.

نمونه هایی از روش ها یا جراحی های انجام شده توسط یک متخصص اورولوژیست ماهر و آموزش دیده عبارتند از: 

  • تزریق چربی اتولوگ: تزریق چربی خود فرد.
  • فیلرها: چهار تا شش تزریق فیلر مانند اسید هیالورونیک (HA)
  • روش های پیوند: از پوست یا چربی مصنوعی یا اتولوگ استفاده می شود. 
  • Biodegradable scaffolds: تزریق مواد قابل جذب مجدد که باعث رشد بافت جدید می شود. 
  • پنوما: این ایمپلنت سیلیکونی حدود 57 درصد مواقع کار می کند. 

توجه به این نکته مهم است که این روش ها می توانند حساس و خطرناک باشند. فقط یک اورولوژیست باید آنها را انجام دهد.

عوارض ناشی از این روش ها می تواند ویرانگر باشد، به خصوص اگر توسط فردی که صلاحیت ندارد انجام شود. آنها می توانند شامل بدشکلی، اختلال عملکرد جنسی، عفونت، کوتاهی، اختلال نعوظ و مرگ باشند.  

موارد زیر نیز ممکن است به شما کمک کند:

  • حذف موهای ناحیه تناسلی: موهای ناحیه تناسلی می توانند آلت تناسلی را بپوشانند و آن را کوچکتر نشان دهند. شما می توانید اصلاح کنید یا به روش های دیگر حذف موهای زائد مانند لیزر درمانی احتیاج پیدا کنید.
  • صاف تر بایستید: وضعیت نامناسب ایستادن می تواند معده شما را بیرون بیاورد. داشتن وضعیت بهتر می تواند درک میزان بیرون آمدن آلت تناسلی را تغییر دهد.
  • کاهش وزن: بزرگی شکم و اضافه وزن می تواند آلت تناسلی را بپوشاند یا پنهان کند و آن را کوچکتر نشان دهد. 

آیا اندازه مهم است؟ 

نکته اصلی این است که آلت تناسلی شما سالم است اگر مشکل ادرار، مقاربت جنسی یا تولید مثل نداشته باشید. اگر تشخیص داده شد که میکروپنیس دارید یا اندازه آلت تناسلی شما باعث مشکلاتی در عملکرد شما می شود، با یک اورولوژیست مشورت کنید.

اندازه آلت تناسلی نشان نمی‌دهد که همسرتان چقدر شما را جذاب می‌بیند یا چقدر از نظر جنسی خوب عمل می‌کنید. همچنین نشانه ای از سطح تستوسترون، مردانگی یا توانایی تولید مثل شما نیست.

قد شما و اندازه دست ها یا پاهای شما نشان دهنده اندازه آلت تناسلی نیست.  این ایده ها اغلب از ادراکات فرهنگی منسوخ سرچشمه می گیرند. 

تحقیقات نشان می دهد که بیش از 50 درصد از مردان از اندازه آلت تناسلی خود راضی نیستند، در حالی که 85 درصد از شرکای این افراد راضی هستند. 

هنگامی که خودآگاهی خفیف به اضطراب تبدیل می شود، می تواند به یک مشکل سلامت روان تبدیل شود. کسانی که اضطراب آلت تناسلی کوچک دارند، دغدغه اندازه آلت تناسلی دارند. آنها حداقل یک ساعت در روز به آن فکر می کنند و مرتب آن را بررسی می کنند و این باعث ناراحتی قابل توجهی می شوند و می تواند به اختلال بدشکلی آلت تناسلی (PDD) تبدیل شود. 

دیسمورفی یک وضعیت سلامت روان است که در آن فرد زمان زیادی را صرف نگرانی در مورد نقص های درک شده در ظاهر خود می کند. آنها اغلب ویژگی های بدن خود را اشتباه ارزیابی می کنند. PDD می تواند منجر به شرم، کاهش رضایت جنسی، انزوا، بستری شدن در بیمارستان روانپزشکی و خودکشی شود. 

بیشتر بدانید: اندازه آلت تناسلی با افزایش سن تغییر می کند؟

شیوه‌های تبلیغ‌شده برای بزرگ کردن آلت تناسلی

مشکل در برخی از مردان این است با وجود اینکه اندازه‌گیری نشان دهد که اندازه آلتشان طبیعی است، همچنان از کوچک بودن آن احساس ناراحتی می‌کنند، در این صورت ممکن است یک تشخیص روانپزشکی مطرح باشد: «اختلال بدشکل‌انگاری آلت تناسلی». یک بررسی اخیر نشان ‌می‌دهد که اکثریت مردانی که به دنبال جراحی برای بزرگ کردن آلت تناسلی هستند، به این عارضه مبتلا هستند. این افراد اغلب از نتیجه عمل کمترین رضایت را دارند.
 

  1.  پمپ خلا: یکی ار روش‌های معمولی است که برای بزرگ کردن آلت تبلیغ می‌شود. مرد آلت تناسلی‌اش را به درون استوانه‌ای فرو می‌برد که به پمپی متصل است که هوا را می‌مکد. خلائی که به این ترتیب به وجود می‌آید، خون بیشتری را به درون آلت می‌کشد و آن را به حالت راست‌کرده و اندکی بزرگ‌تر در می‌آورد. بعد با قراردادن یک حلقه سفت در انتهای آلت مانند یک تورنیکه از خروج خون از آلت جلوگیری می‌شود. در واقع پمپ‌های خلا یک استفاده پزشکی واقعی دارند: کمک کردن به مردان دچار اختلال نعوظ یا راست شدن آلت، اما این پمپ‌ها اثری مداوم بر اندازه آلت ندارند. هنگامی که حلقه برداشته شود، طول آلت به حالت عادی باز می‌گردد. این پمپ‌ها در عوارضی هم ممکن است از جمله اختلال نعوظ گذرا، تاول پوستی، کبودی، پاره شدن رگ‌های خونی و تغییر رنگ و ضخیم شدن پوست. حلقه‌ نباید بیشتر از 20 تا 30 دقیقه به دور آلت انداخته شود، چرا که استفاده طولانی‌تر آن ممکن است در نهایت به آسیب بافتی آلت منجر شود.
  2.  ورزش، وزنه و سایر وسایل: اول از همه باید بدانید که با انجام ورزش نمی‌توان آلت تناسلی را مثلا مانند عضلات جلوی بازو حجیم کرد. آلت تناسلی یک عضله نیست. همچنین وسایلی در بازار عرضه می‌شود که با متصل شدن به آلت گاهی تا 8 ساعت در روز آن را تحت کشش قرار می‌دهند. خطرات این روش‌ها شامل احتمال پارگی بافتی، آسیب به رگ‌ها و خونریزی و سایر مشکلات است.
  3. قرص‌ها، مکمل‌ها و کرم‌ها: انواعی از کرم‌های حاوی داروهای گیاهی گوناگون از یوهیمبین ( که گاهی به نام ویاگرای گیاهی تبلیغ می‌شود)، جین‌سنگ و غیره نیز برای بزرگ کردن آلت فروخته می‌شوند. این فراورده‌ها نیز هیچ اثری بر اندازه آلت ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha