تحقیقات نشان می‌دهد: افرادی كه به دلیل ابتلا به مشكلات روان تنی ناچار به گرفتن مرخصی استعلاجی (ترك كار به دلیل بیماری) می‌شوند، دو برابر بیشتر از كارمندان سالم در معرض مرگ ناشی از ابتلا به سرطان هستند.

به گفته پژوهشگران؛ افسردگی یكی از شایع‌ترین دلایل افزایش نیاز به مرخصی‌های استعلاجی از سوی كارمندان است.

پژوهشگران كالج دانشگاه لندن ضمن انتشار نتایج بررسی‌های خود در مجله «بریتیش مدیكال» خاطرنشان كردند كه این یافته غیرمنتظره به آنها در زمینه یاری رساندن به گروه‌های پرخطرتر كمك خواهد كرد.

بررسی 6500 كارمند نشان داد؛ گروهی كه طی سه سال، مرخصی‌های استعلاجی طولانی گرفته و از كار غیبت داشتند، 66 درصد بیش از سایر افراد در معرض خطر مرگ زود هنگام بودند.

علت افزایش خطر ابتلا به سرطان در این گروه از كارمندان این است كه افراد افسرده اغلب به موقع به پزشك مراجعه نمی‌كنند و رغبتی به درمان ندارند.

پژوهشگران می‌گویند؛ این اطلاعات جمع آوری شده برای ما بسیار مفید هستند؛ چرا كه توانستیم با كمك آنها گروه‌هایی را كه جدا در معرض خطر مشكلات سلامتی بودند، شناسایی كنیم.

به علاوه خطر مرگ زودهنگام در بین كارمندانی كه به دلیل ابتلا به بیماری قلبی، سكته مغزی یا مشكلات ناشی از آن، بیماریهای تنفسی و نیز عفونت‌ها مرخصی می‌گیرند، بیشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha