رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی، گفت: تعداد پایگاه های اورژانس 115 در سطح کشور 80 درصد در طول چند سال اخیر رشد یافته است.

سلامت نیوز: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی، گفت: تعداد پایگاه های اورژانس 115 در سطح کشور 80 درصد در طول چند سال اخیر رشد یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر امین صابری نیا در حاشیه گردهمایی مدیران حوادث و فوریت های پزشکی کشور افزود: هم اکنون دو هزار و 78 اورژانس 115 در قالب پایگاه های شهری و روستایی در سطح کشور فعال هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون سه هزار دستگاه آمبولانس در سطح کشور فعالیت دارند، افزود: یک هزار آمبولانس از این تعداد فرسوده است و با خرید آمبولانس جدید باید تعویض شوند.

صابری نیا از کمبود 7 هزار نیروی پرسنل اورژانس در سطح کشور خبر داد و گفت: ارتقای کیفیت امداد رسانی و خدمات پیش بیمارستانی با تامین نیروی انسانی میسر است.

رئیس حوادث و فوریت های پزشکی کشور در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر متوسط روزانه به چهار نفر در سطح کشور به وسیله اورژانس هوایی که از مرداد ماه امسال فعالیت خود را در 15 دانشگاه علوم پزشکی کشور آغاز کرده، امداد رسانی می شوند.

وی خرید "مدیکوپتر" را از برنامه های اورژانس هوایی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر از بالگردهای ترابری برای انتقال بیماران در اورژانس هوایی استفاده می شود.

به گفته وی، مدیکوپتر ها بالگردهای اختصاصی برای حمل ونقل بیماران و امدادرسانی هستند.

رئیس اورژانس کشور در پایان گفت: سطح بندی کیفی پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی و نهادینه کردن علم مدیریت EMS در حوادث و فوریت های پزشکی کشور از اقدامات در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha