تاکنون تصور می شد که تنها مصرف خودسرانه داروهای اعصاب موجب بروز برخی رفتارها در افراد می شود اما تحقیقات اخیر نشان داده مصرف انواع داروها می تواند عوارضی مانند بروز رفتارهای ناهنجار و خودکشی را به دنبال داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مدیکال نیوز تودی چنانچه هر گونه دارویی به مقدار زیاد و بدون تجویز پزشک مصرف شود می تواند منجر به تغییر رفتار و بروز رفتارهای ناهنجار در افراد شود.

در این میان می توان به داروهایی نظیر داروهای آسم- صرع – داروهای ترک سیگار و حتی برخی داروهای کم ضرر دیگر اشاره کرد.

البته کمپانیهای دارویی معتقدند که این موارد عمومیت ندارد، اما با توجه به اینکه برخی بیماران با مصرف این گونه داروها دست به اقدامات غیر طبیعی و حتی خودکشی زده اند بهتر است قبل از مصرف هر گونه دارویی با پزشک متخصص مشورت شود.

در ضمن بهتر است افراد سعی نکنند که به هر طریقی و بدون تجویز پزشک داروها را تهیه و مصرف کنند زیرا برخی از داروها تنها به دلیل بی ضرر بودنشان نیست که در داروخانه ها توزیع می شود و نیاز به نسخه کتبی ندارند.

بررسیها بر روی بیش از 210 پرونده دارویی نشان داده که در بیش از 11 مورد از پرونده ها مصرف داروهای ضد صرع احتمال بروز خودکشی را در افراد تا حد زیادی افزایش داده است.

به همین دلیل خانواده ها باید نسبت به مصرف دارو در میان اعضای خانواده دقت کرده و حتی با مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک نیز تغییر حالات و عوارض جانبی آن را مورد توجه قرار دهند.

البته این بدان معنی نیست که افراد در صورت مبتلا بودن به آسم- صرع و یا دیگر بیماریها از مصرف داروهای تجویز شده امتناع کنند بلکه داروها زیر نظر پزشک مصرف شود و دوز آنها نیز توسط خود بیماران تغییر داده نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha