وزیر بهداشت گفت: مقصران اصلی تهیه فیلم های بیماران در مراکز درمانی پرسنل بیمارستان نیستند. ساحت حوزه پزشکی از این اتفاقات بری است.

واکنش وزیر بهداشت به انتشار فیلم های بیمارستانی

سلامت نیوز: وزیر بهداشت گفت: مقصران اصلی تهیه فیلم های بیماران در مراکز درمانی پرسنل بیمارستان نیستند. ساحت حوزه پزشکی از این اتفاقات بری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، دکتر سیدحسن هاشمی بیان این که انتشار فیلم های بیماران در فضای درمانی مغایر با منشور حقوق بیمار است، گفت: در دنیای فناوری امروز، بروز چنین اتفاقاتی اجتناب ناپذیر است ولی باید به سمتی برویم که بتوانیم از طریق قانون جلوی آنها را بگیریم و از حریم بیماران محافظت کنیم.

وی با تاکید بر این که ضروری است فرهنگ جامعه بخصوص اخلاق تقویت شود، خاطرنشان کرد: بخش عمده ای از تصاویر و فیلم های مربوط به بیماران که بر روی شبکه های مجازی منتشر می شود، غیر قابل کنترل است. ضمنا خیلی از بیماران ملاقات کننده و همراه دارند و به طور کامل تحت کنترل نیستند. با این حال معاونت حقوقی وزارت بهداشت پیگیر این روند خواهد بود تا لایحه ای به مجلس ارائه دهیم که جلوی بروز این مشکلات در بیمارستان ها و مراکز درمانی گرفته شود.

وزیر بهداشت در ادامه اذعان کرد: این درست نیست که تصور کنیم مقصران اصلی تهیه این فیلم ها پرسنل بیمارستان و پرستاران هستند چون ساحت حوزه پزشکی از این اتفاقات بری است.

وی تاکید کرد: ضروری است هرچه سریعتر با همکاری وزارت دادگستری، به منظور تعیین مجازات برای این رفتارهای ناپسند، لایحه ای تعیین شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha