بررسیها نشان داده چنانچه افراد مبادرت به کشیدن سیگار نکنند اما در مجاورت دود سیگار قرار داشته باشند نیز در معرض بیماریهای مزمن و کشنده می باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فود کانسیومر، افرادی که اعضای خانواده یا دوستان آنها سیگاری هستند بیشتر دچار بیماری های تنفسی و مزمن می باشند.

یکی از کشنده ترین سرطانها سرطان ریه است و عامل شماره یک در ابتلا به این نوع سرطان نیز سیگار کشیدن است.

البته در سالهای گذشته به دلیل افزایش آگاهی های عمومی میزان کشیدن سیگار در کشورهای پیشرفته تقریبا به نصف کاهش یافته است اما همین مقدار مصرف نیز زیاد است چرا که علاوه بر ایجاد سرطان ریه منجر به سرطانهای دیگر از جمله سرطان دهان، زبان،گلو و مثانه نیز می شود.

به عبارت دیگر مصرف سیگار علت 30 درصد از مرگهای ناشی از سرطان در جهان است که آماری تکان دهنده است.

یکی از متخصصان این امر معتقد است که در حال حاضر روشهای بسیاری برای کمک به افرادی که قصد ترک سیگار را دارند وجود دارد این شیوه ها شامل دارو، آدامسهای دارای نیکوتین، برچسب ها و اسپری های بینی و ... می باشد.

در ضمن سعی کنید از قرار گرفتن در نزدیکی افرادی که سیگار می کشند نیز خودداری کنید زیرا قرار گرفتن در معرض دود سیگار نیز می تواند احتمال ابتلای شما به سرطان ریه را افزایش دهد.

آمار نشان می دهد که سالیانه 3000 نفر در اثر ابتلا به سرطان ریه در اثر همنشینی با افرادی که سیگار می کشند جان خود را از دست می دهند به عبارت دیگر اگر یکی از اعضای خانواده شما سیگار بکشد شما نیز در معرض خطر قرار دارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha