چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
کد خبر: 127822

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اظهارنظر یکی از اعضای شورای شهر تهران در خصوص آلودگی آب تهران، گفت: طرح چنین ادعاهایی اصلا درست نیست و بنده آلودگی آب تهران را تکذیب می کنم و در این خصوص آمادگی هرگونه مناظره علنی و غیرعلنی را دارم.

سلامت نیوز: مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اظهارنظر یکی از اعضای شورای شهر تهران در خصوص آلودگی آب تهران، گفت: طرح چنین ادعاهایی اصلا درست نیست و بنده آلودگی آب تهران را تکذیب می کنم و در این خصوص آمادگی هرگونه مناظره علنی و غیرعلنی را دارم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محمد پرورش روز سه شنبه در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران در جمع خبرنگاران، افزود: بحث آب و کیفیت آن موضوعی نیست که در هر صورتی بتوان به آن ورود کرد زیرا هرگونه اطلاع رسانی نادرست باعث تشویش اذهان عمومی می شود.

وی ادامه داد: صنعت آب و فاضلاب به منظور ارائه خدمات ایجاد شده بنابراین نمی توان دغدغه کمی و کیفی آب شهر تهران را نداشته باشیم.

مدیرعامل آبفای تهران اظهار داشت: اگر شورای شهر تهران نگران آب تهران هستند، بارها اعلام کرده ایم که در یک جلسه علنی و با حضور رسانه ها گزارش جامعی را در خصوص کیفیت آب تهران ارائه دهیم.

وی افزود: اگرچه از نظر کمی وضعیت سدها پایدار نیست ولی تلاش کردیم که همواره کیفیت آب پایدار بماند به طوری که برغم کمبود منابع مالی با استفاده از منابع جاری پروژه سد ماملو را که به منظور انتقال آب به جنوب تهران بود در تاریخ مقرر وارد مدار کردیم.

مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: 'حافظی'عضو شورای شهر باید در خصوص این موضوع با حضور متولیان ذیربط در جلسه عمومی در رابطه با وضعیت هشت و نیم میلیون نفری جمعیت تهران بحث و گفت و گو کنیم.

پرورش گفت: در حال حاضر 42 آزمایشگاه در سطح تهران کیفیت آب را رصد می کنند و موضوع کیفیت آب از دغدغه های اصلی این شرکت است.

وی تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که نباید مردم را نگران کرد و باید همه توضیحات از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه شود نه آنکه تنها آن هم شاید به یک گزارش استناد گردد.

مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: انتظار داریم چنین موضوعاتی قبل از آنکه در صحن علنی مورد بررسی و انتقاد قرار گیرد با بخش های مرتبط و متخصصین مربوطه در میان گذاشته شود تا اطلاعات لازم در اختیارشان قرار گیرد.

پرورش گفت: در حال حاضر 70 درصد شهر تهران مستقیما از آب سطحی استفاده می کنند که این آب هیچگونه مشکلی ندارد.

وی افزود: 5 میلیون و 400 هزار مشترک در شهر تهران از آب شرب استفاده می کنند که اگر هر کدام از آب های این مشترکین را آزمایش کنید، مشکلی از لحاظ کیفیت ندارند و همواره 10 هزار نفر به طور شبانه روزی کیفیت آب را مورد بررسی قرار می دهند.

مدیرعامل آبفای استان تهران در خصوص افزایش جمعیت شهر تهران نیز گفت: بحث افزایش جمعیت موضوعی کلان است ولی به نظر ما سیاست گذاری ها باید به سمتی برود که در رابطه با ظرفیت این شهر تصمیم مناسبی اخذ شود.

پرورش در خصوص پیشنهاد قطع آب مشترکین پرمصرف به دولت نیز گفت: این طرح هنوز در دولت در حال بررسی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha